UTMANAD - DU MED??

Jag har blivit utmanad av ELLA (för en tid sedan, de e tiden, ja den har inte räckt till men nu så…………….) 

Min lista över fem saker  jag hoppas/drömmer ska hända under året. 

Världen:

Jag vill att världen ska bestå. Att alla som bebor den ska få mat och vatten varje dag, tak över huvudet och få känna kärlek o glädje. Att vi alla tänker lite på miljön o naturen,  att folk slutar slänga skit omkring sig i naturen vore inte för mycket begärt. Jag tycker vi ska vårda vår natur som vi vårda våra hem, ja de e väl få som slänger skit omkring sig på golvet hemma. Vi borde alla måna om den världen vi har så att den består även till dem som kommer efter oss. 
 

Min familj

Jag önskar mina barn allt gott. De finns inte ord eller ens utrymme för den kärlek o glädje jag känner över att få ha fött dem en gång, att få ge dem all kärlek jag har att ge.
Att följa dem på livet stig. Man kan aldrig slösa nog med kärlek över dem och jag hoppas att få följa dem tills jag blir redigt gammal. Jag hoppas att under året få små barnbarn. Så hoppas jag att alltid stå i bra relation till mina syskon o min mamma. Det är ett stort plus att de finns i min tillvaro. Vad vore mitt liv i all sin glans om intemina barn, mamma och mina syskon fanns?  

Skrivandet

Det finns knappast en enda dag i mitt liv när jag inte skriver. Att skriva är en del i mitt liv. Jag skriver i tjänsten, jag skriver privat, jag skriver blogg. Ja en del säger att jag förmodligen föddes med en panna i handen. Så att kunna skriva hoppa jag att få fortsätta med även detta år. 
 

Min hobby

Min största hobby är min hund. Min lilltjej. Hon betyder otroligt mycket och tar mycket tid. Så älskar jag att hålla på med heminredning, läckra kläder och smink. Ja jag har faktiskt skaffat mig en redig ”vid sidan av jobbet hobby försäljnings grej” Smink.
Trädgården – de e en hobby som jag får ägna mig mycket åt nu fram över, för den är stor – för stor kanske. Jag hoppas också kunna lära mig rida i år. Så hoppas jag kunna aktivera mig mer i civilförsvarsförbundet där jag är medlem.  

Min hälsa

Hälsan den tänker man på mer och mer ju äldre man blir. För ju bättre hälsa man har ju äldre lär man bli. Och äldre vill man ju bli. Det viktigaste för hälsan är nog frisk luft, lite gå i benen varje dag, skratt, glädje, kärlek, vettig mat och att vara positiv
. Så ska man väl undvika gifter o de jobbar jag stenhårt på.  

Så skulle man utmana någon annan…ja oj jo jag utmanar alla som läser o besöker min blogg. Så ALLA Ni som läser här – känn Er utmanade!!!!

Kommentarer
Postat av: Ella

Vad kul att läsa dina svar. Tänk att jag tror inte många säger emot dig (och mig) angående vår önskning om världen och ändå ser den ut som den gör... märkligt va?

Postat av: Anna-karin

tituuut....
hoppas att din helg blir mysig..och avkopplande..
jag ska kasta ut det sista i helgen jag med..
det vill säja stjärnor och stakar..
skönt att det är över...ha en skööön fredag...kram

2007-01-05 @ 10:39:32
URL: http://anna-k67.spaces.live.com
Postat av: Paula

Jag hoppas att världen någongång äntligen ska få fred! Religionen i olika former orsakar så mycket krig o elände så jag ibland önskar att man förbjöd religioner! Då skulle ju inte bara vi människor må bättre, även naturen och miljön skulle jubla!
Ibland när jag ser filmer från krigsdrabbade områden så blir jag alldeles förtvivlad, ingen skog, ingen natur kvar, bara baracker, ödslighet och krigsmaskiner! Förfärligt, hur står dom stackars människorna ut? Och så föds dom in i hatet, det första dom får lära sig är att hata "de andra". Inte har vi lärt oss alltför mycket under tidens gång...
Nä, usch, trista tankar, här sitter jag trygg och lugn i mitt lilla pörte med naturen utanför dörren, jag är priviligierad (ha, lyckades stava rätt!) Kram på dig!

2007-01-05 @ 10:40:24
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback