2007 har startat.

Jaha, så var det ett nytt år igen och man ska lära sig skriva 07 på allt som ska ha datum och de e inte lite i mitt yrke. Undrar just hur många gånger man tanklöst trycker dit en 6 istället för en 7:a. De återstår att se!! Ikväll är jag milt sagt ”skittrött” ögonen hänger som bollar i gummiband och kroppen skriker ”lägg mig ner, lägg mig ner”. Det har varit sena nätter den senast veckan och natten som gick satt vi uppe här och spelade kort till klockan var över midnatt sen tar de ju en stund innan man kommer till ro och somnar.

Men klockan den ringde endå vid halv 6 på morgonen, så av förklarliga skäl har de varit en aning segt på jobbet idag och kvällen lär väl bli minst lika seg den.
 Var en sväng på köpcentret  idag och inhandlade fäste till garderobshyllor. Så ikväll tänkte jag att jag skulle försöka få upp alla de där hyllorna och backarna som behövs inne i garderoberna här. Har massor av hyllor o backar jag fick av äldsta sonen när de slängde ut några garderober. De skrattade åt mig då, alla barnen o sa –vad ska du ha all skit till mamma. Men si nu fick jag nytta av dem för i garderoberna här finns knappast inga hyllor alls. Ja så hade jag nu inte sparat ”skitet” som de sa hade jag åkt på att köpa nya. Ibland är det bra att ta vara på vad andra bara slänger på soptippen.  

Strax innan jul bestämde jag mig för att börja sälja Oriflame igen. Ja jag sysslade med det lite under många år när jag var lite yngre. Det är kul att ha lite bisysslor så man inte blir rastlöst..haha. Nåja jag använder en hel del själv så då blir ju de lite billigare varjefall.  

Jag letar om en gul hane till hunden min, det är snart dags att para henne. Men de jag lyckats finna hittills har trots att de finns långt ifrån varit från samma uppfödare som hon själv o de går ju inte. Så det är bara att söka vidare. Den hanen jag tänkt från början är vit därför har jag tänkt om lite, vill gärna ha en gul hane som henne själv. Om jag nu lyckas få tag i någon. Vita golden finns det väldigt gott om tydligen men de gula är lite mer sällsynta tydligen. Någon som har nån Ni känner, hojta till!!!
 Nu ska jag ta afton o vila min trötta kropp en stund.  

Go afton o go fortsättning på nya året.
    

Kommentarer
Postat av: Disa

Ja ,,,god forstättning på dig gumman :)

Hoppas du får det bra detta året,
med allt du önskar
kram//Disa mittinatta

Postat av: Ella

Jag som trodde det var tvärt om? Att vita var ovanligare. Golden är så fina, men visst ska de vara gula om de ska vara golden ;) ?

2007-01-03 @ 10:29:37
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Anna-karin

hoho..i stugan...
jaha här härjas det för full som vanligt..*L*
börjar sälja oriflame som tids fördriv..ehhh...finns det verkligen nån tid att fördriva hos dig ??*L*
ja bara undrar haha...hm..kanske jag skulle göra det.?..nää hugha då måste jag ju ut bland folk...tror fortsätter filosofera som jag gör...
kramar till världens bästa Anki...

2007-01-03 @ 14:43:54
URL: http://anna-k67.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback