En magisk Jul...

56582-220

Tänk att man aldrig lär sig.

Ja de här med jul o julklappsinköp o sånt. Alltid, varje år säger jag snällt till mig själv

-fixa nu detta i tid.

Oh vad händer, jo precis sist innan de slår igen affärsdörrarna inför julfirande, då står jag där

Irrande o stirrande efter vad de mina vill ha i år. Nej man lär sig aldrig. Har ju sagt så där i år OCKSÅ, men hur blir det. Ja de återstår ju att se i veckan. VEM BLIR SIST I ÅR?


Nu förenklade sambon de hela åt mig lite varjefall. Herre jösses sa han, de e ju så stora, vi ger dem pengar eller presentkort. Ja det var en god idé, främst för att jag då slipper ränna omkring i butikerna så här inför, då när de är så trångt o bullrigt i affären, de e ju nämligen långt ifrån bara jag som ALLTID ÄR UTE I SISTA MINUTEN..de dräller ju av folk som har samma åkomma. Så ja de får nog bli så pengar eller presentkort.


I år har jag den där "inte fira med mamma julen" jag är ju sån där varannanjul firare. Dvs mina barn firar varannan jul o hos mig o varannan hos flickornas föräldrar. Nu har jag ju lite tur här att några av barnen är singlar vilket innebär att den delen får jag njuta av varje jul.

De är inte fy skam att ha massor av barn!!


I år blir julen väldigt annorlunda. Det är ju sambons o min första gemensamma jul. De ska vi fira redigt ordentligt. Vi är bortbjuden tillsammans med singelbarnen på julmiddag o sedan fram åt kvällen fortsätter vi att fira här hemma, de ska bli så mysigt. Ser faktiskt fram mot julen lite extra i år. Det här ska bli en jul som vi alltid ska minnas i glädje. ""förhoppningsvis händer inga tråkigheter som sätter käppar i hjulen för det"" Ja de ska bli en magisk julafton.


Min värdfamilj - ja de jag bor hos när jag är på jobb. De ligger i vinterkräksjukan eller nått, så jag vill inte åka dit, jag vill inte bli sjuk till jul. För övrigt vill jag aldrig bli sjuk. Sjukdomar är trista o farliga, de borde utrotas. Fick fixa en annan skön bädd. Som sagt de e bra med massor av barn. Ja för nu när jag varit på jobb igen så har jag bott precis vid havet, mitt i stan.

Igår  passade jag  på och kolla in hur mycket folk de är i butikerna på stan. Kollade bara runt lite.  Det är  ganska skönt att gå på stan och veta JAG  behöver inte köpa något!! Rent häftigt ju när man går där i lugnan ro och ser alla stressande människor som ska handla massa julklappar. Man kan ju milt säga att folk blir mer än nyttigt stressiga o hispiga i dessa tider.


Julkort, jo jag gillar de vanliga, det vill säga dem man skickar med posten. En näpen liten hög får man alltid ihop till vännerna "som man inte ser varje dag", ja sedan jag flyttade blev de vännerna ganska många. De e inte längre till att springa över till varandra och dricka en kopp kaffe o snacka lite goja. Faktiskt får jag själv också ganska mycket "vanlig" julkort och det är jag glad för. Det har annars gått lite till överdrift de här med att rent av umgås via datorn.

Eller att skicka SMS via mobilen. Själv skickar jag bara julhälsningar via datorn till vännerna på nätet - har ju sällan deras ordinarie adress.



Annas tågar livet på som vanligt. Vanligt är fullt upp!!

Nu tänkte jag ta lite julledighet varjefall från mitt ordinarie jobb. Invänta barnen, invänta tomten invänta "en magisk julafton".


Så till Er Alla. En riktigt god Julhelg!!

56582-222






Kommentarer
Postat av: Paula

Första julen tillsammans, klart att det är speciellt!
Man skapar nya minnen varje dag, men högtider är ju alltid lite speciella.
Vi byter inga klappar längre med våra barn, som ju alla är vuxna. Däremot får barnbarnen självklart nåt, men tänk, dom önskar sig mest pengar för att själva kunna handla på julrean det dom vill ha!
Mycket praktiskt och vettigt, men ack så tråkigt...
Men slantar ska dom få, o så en liiten liiten pryl i kuvertet...
EN FRÖJDEFULL JUL ÖNSKAR JAG DIG OCH JANNE OCH ALLA ANDRA I FAMILJEN
Kramen

Postat av: Anna-karin

Hej gumman..
men vad skönt det lät och mysigt..
jag hoppas att det blir lika mysigt som du tänkt dig.
för oss är det också en helt annorlunda jul utan släkt men jag har fått hit mina flickor..men 80 mil från föräldrar mm..det är konstigt och annorlunda.
men det får man ju räkna med när man sätter iväg och flyttar rakt genom sverige..
jag önskar dig också en tindrande jul och att du får
ha ett leende på dina läppar..kram..

2007-12-24 @ 16:10:06
URL: http://anna-k67.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback