Vinterrustning

Nu vet jag varför jag fått så mycket energi. Trodde de berodde på att jag inte orkade åstadkomma så mycket när jag var förkyld. Men, de e ju höst och jag är ju höstmänniska så de tro fanken att jag har gott om energi nu.De e bra för jag får massor gjort. Jag har som vanligt jobbat hela dagen.När jag kom hem tog jag en macka och snackade lite med grabben sen gick hunden och jag ut på tomten. Röjde undan alla sommarsaker ja trädgårdsmöbler, blommor (de flyttades ner i källaren till nästa år) och klippte lite förväxta träd o buskar. Trädgårdsmästaren har nog haft semester hela sommaren, ser de ut som. Kort sagt jag gjorde fint. Sen lekte hunden och jag lite kasta boll och så, tills hon blev så trött att hon gick in o la sig. Fanken vad mygg de är ute, de e ju helt galna. Jag brukar inte ha ont av de här hemma men nu är de ju tokiga redigt. Trodde de lagt sig i vinterdvala, eller gör de kanske inte de, de är kanske 1 åriga, nej, jag var nog inte med på alla biologilektioner i skolan…haha. Fast det är ju fortfarande sommar ute på dagarna runt 20 grader varmt, så myggorna hänger väl också med så länge värmen är här kan jag tro.  56582-169Ja då har man vinterrustat, så nu kan man sitta i lugn o ro och vänta på snön, ja snöskyffeln den står fortfarande kvar ute. Onödigt att sätta in den nu!! 56582-170Visste Ni att:…din hjärna är mer aktiv medan Du sover än när Du tittar på TV?Om inte så vet Ni nu. Go afton.


TÄNK ATT EN LASTBIL KAN KÖRA OMKULL, JAG SOM TRODDE DE VÄLTE?!?

En lastbil välte tidigt i morse vid XXXXXXXXXXXXXXXXX.
 Det är ännu oklart varför lasbilen kört om kull eller om någon person kommit till skada, men enligt vakthavande befäl vid polisen så är chauffören misstänkt för vårdslöshet i trafik

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hejsan hoppsan! Full rulle här ser jag. Glada Anki flyger runt - full av höstenergi. Underbart! De flesta andra brukar bli lite trötta utav mörkret...men inte DU! Ha ha. Börjar prata snöskyfflar istället?! Men kära nån - sätt dig ner tills anfallet gått över!! Inte sitter du väl och väntar på att börja skotta? Möjligen göra några snöänglar... hmmm. Vi hade 23 grader här i går. I morgon blir det lite svalare. "1 grader - eller nå´t har de lovat. Ja, värmen får gärna stanna ett tag till för mig. Nu har jag inrett min "kuppe" på spacen igen. Liknar väl mest min gamla. Trivdes med vissa delar av den, som jag åtrupptagit. Men det är slutältat för egen del. Klockan är mitt i natten, skulle aldrig tagit den där tuppluren i dag... Nu får jag tvinga ner mig i sängen för att orka med rensandet i rabatterna inför nästa säsong. Jag lade in en liten snabblänk igen hos mig ---------> blir nog tätare mellan besöken nu, när jag vilat upp mig tillräckligt från bloggandet ;o) Sköt om dig /hälsar Kicki

Postat av: KattmammAnn

Hej på dej.

Blogg torka kan drabb alla, jag har haft jätte mycket av den varan själv nu ett tag.

Höst...brrr. Jag är varken höst eller vinter människa, fryser vid blotta tanken av kyla och snö!! Vill mest ha sol, blå himmel och värme i massor.

Lastbil kört omkull? Lustigt uttryck får jag ju hålla med om.
För 6½ år sedan fick jag en lastbil i knät, rakt in i min bil... det var mindre lustigt får jag ju säga, men lika dumt uttryck, eller hur?

Önskar dej en bra och skön helg.
Kram från Ann

2006-09-15 @ 07:53:57
URL: http://anglevag.spaces.live.com
Postat av: Lillatanta

Ja ha du har rustat för vintern .Var det inte här dej jag skrev att jag inte ville höra om hösten ,Fast då skrev du förstås att det snart var jul.Då blev jag orolig för inte har jag köptgran eller kokat skinkan än hihi,nä jag har sommar jag så skönt med sommar sitter ute på tappan och njuter,fast kanske har du rätt,det är kanske hösten jag njuter av.Ja ja sak samma underbart är det ännu.Fast hua vad jag slåss mot myggen alldeles full av bett aldrig varit med om liknande .

2006-09-15 @ 08:36:23
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta
Postat av: Dan från Lidköping

Hej min reseledare!

Hoppas du mår bra.
Hoppar bara som hastigast in för att önska en riktigt trevlig helg.

Var rädd om dig och de dina samt hunden

// Dan

2006-09-15 @ 12:28:52
Postat av: Anna-karin

hej gumman...jamen jag visste inte det om hjärnan..
hoppas att du får en lugn helg och lova vara rädd om dig..kramizzar..

2006-09-15 @ 13:56:56
URL: http://anna-k67.spaces.com
Postat av: Anna-karin

tjohoooo pinglan..jag utmanar dig...
kramizzar välkommen och läs utmaningen..

2006-09-15 @ 18:39:12
URL: http://anna-k67.spaces.com
Postat av: Kicki

...Jo, nog körde den omkull och välte alltid.. *Fniss* Kikar in och önskar en trevlig helg!

2006-09-15 @ 19:18:46
URL: http://newpageagain.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback