Spegel, gardinstång, diskussioner o sånt där

Här sitter jag och drar i bromsen, för nu tycker jag veckorna går för fort. Har hoppat upp och satt mig på den stora visaren på klockan, men min tyngd och den lilla taniga visaren måste helt enkelt klockan lugna ner sig lite. Tycker de var nyligen helg och nu står vi in för en ny.  

Jag har just haft vilda diskussioner med min skruvdragare, några skruvar och så då gardinstången som skulle upp. Ja till slut vann jag, men den kämpade emot tappert och bredvid stod min trevliga lue skrattande o sa, hur många mammor går de på en skruv…humm. NEJ jag ville inte ha hjälp, de här skulle jag klara själv, en bra kvinna reder sig själv, så de så!! Den här damen gör sig inte beroende av andra i onödan. Men vad då, en skruv ska man väl reda ut och fixa i själv, fram för allt när man är lycklig ägare till en skruvdragare.  Nu är han på plats gardinstången och gardinen också. Faktum är att jag har börjat se lite dåligt, kan de vara åldern? Så där jättesmå saker är lite kniviga att hålla full koll på, ja skruvarna var inte stora men de såg jag, de var de där små skårorna i dem som var lite otydliga.  Nåväl man ser kanske inte som en hök hela livet.  Och så har jag hört att de finns folk som livnärar sig på att sälja glasögon, jag är en av dem som ser till att de överlever nu då, genom att köpa ett par. 

 
Igår var jag och 1 av svärdöttrarna på stan och inhandlade höstväxter till mina altan lådor. Hon planterade dem, för de tycker hon är så himla kul ju och de blev otroligt vackert, började nästan känna att hon klarade de bättre en jag.  Jag som är född med gröna fingrar, är detta möjligt? När vi nu endå var på stan så passade vi på att uträtta lite andra ärende också. Jag var och beställde mig en ny garderobs möbel, eller vad man säger. Nåväl eftersom jag nu inte tycks hitta något nytt bo, så får jag förnya lite i det jag har, så de blir lite nytt. Så nu ska möblerna och gamla garderoben i hallen ner ut och lite nytt in. På en vägg vill jag bara ha en långsmal spegel, speglar är vackert så länge man inte ställer sig framför dem. Nej skämt o sidor, man ska älska sig själv så gör andra det också även om man kunde varit betydligare fördelsaktig i sin spegelbild.  Man slipper varjefall konkurrera om fotomodellsjobben. Jag brukar inte roa mig med att gråta framför spegeln men inte heller stå och beundra mig själv. *ler* Men man behöver ju se hur kläderna sitter och ja och så vidare, alla vet ju ”vad man gör framför spegeln”. Spegel, spegel på vägen där………………….
56582-186
 
Idag började jag tillverka stoft till en hemsida på jobbet, nej vi har ingen,konstigt men sant. Nu ska vi ha en, allt är beställt och vi har även fått domän.  Naturligtvis blev jag den som ska fixa till allt material och alla uppgifter som ska finnas där. Man får verkligen tänka till så man inte missar något, men de går ju att ändra lite efter hand om man behöver. Så tänker jag dra nytta av de andra hjärnorna på jobbet om de vill eller inte. Om fjorton dagar ska jag var klar, inte så bra med tanke på att jag faktiskt ska vara ledig en vecka av dem.

Ja lilla Mamsen kommer ju på bobesök om en vecka, de ska bli kul har inte träffat henne sedan i augusti. Så blir de när man inte bor i samma stad inte ens i samma kommun eller inte ens i samma län. För övrigt är de ju ingen av som ens bor i någon stad.  Vi är ju landsbygdsmänniskor. Fast vi föddes ju som äkta stadsbor båda två och om någon frågat mig när jag var 17 år om jag skulle lämna stadslivet hade jag svarat –ALDRIG. Men man kan ju inte räknas som obeständig för att man ändrar uppfattning!! Man sa så mycket dumt när man var yngre men de e inget att gräma sig över nu, när man är vuxen och förståndig. ((gapflabb))
 Nähä, jag satte minsann på tvättmaskin när jag kom hem, lika bra att tömma den innan kläderna i möglar.
Go afton!!56582-187           

Kommentarer
Postat av: Amaltea

Pling ....
Mina dagar och veckor rusar oxå bara på ...
snart e det jul, sa någon ;-) hm..vi har ju sommar fortfarande ...en del har börjat handla julklappar ...jag har sommarblommorna kvar ...ur led är tiden ...och varför varför kan jag inte lägga in din www adress i min rss läsare ??? vet du det ?? synd e det i alla fall...
Det var en av dom smartare små programen jag har, så lätt och snabbt ser man när någon uppdaterar sin sida...kan inte förstå varför jag inte skaffat detta innan...alla ser jag...utom Anki ;-(

Ha en bra dag
(((Kram)))

Postat av: Doris

Hi, hi, var tvungen tills att svara på det som du skrev om grisarna, här hade vi kycklingar inne i förrådet ett tag som skulle bli värphönor, kläckte ut äggen hos en väninna, men såklart kom det ju en del tuppar också och min väninna som jobbade på ett höns-slakteri erbjöd sig att slakta dem och paketera fint... Jag stekte så kyckling i ugnen och när vi precis har börjat äta sa Mummi; Är det här den store gråspräcklige tro ?...*urk*... Vi gav bort alla kycklingpaketen !!
En tjej som jag har kontakt med via blogg ska åka till Island på söndag, men hon stannar tyvärr bara i Reykjavik :(..., bara så du vet det OM du ska åka hit MÅSTE du komma till Akureyri också !!!
Sköt om dig!
Kramar, Doris

Postat av: Anna-karin

hej gumman..visst är skruvdragare toppen..jag bara älskar dom...och att du ser dåligt..nej då det är fel på skruvarna..det fattar du väl..inte är du gammal..sen kan det vara skönt att ha glasögon bara utifall att ( hihi så intalar jag mig )..
och höst fint har jag också gjort ute..det är kul..men jag funderar när du sätter ner din rumpa nån gång?..det verkar som vara gasen i botten hela tiden...helg kramar till världens bästa Anki som är ung och snygg alltid..

2006-09-29 @ 13:27:34
Postat av: Lillatanta

Skruvdragare är toppen ,men i bland så är nog skruvarne lite hrokiga därför får vi inte i dem som vi vill.Dålig kvalite nu för tiden.
kUL att ni börjar me hemsida på jobbet.Vet inte ens vad du jobbar med,reseledare kanske
kram och ha en skön helg

2006-09-29 @ 16:04:45
URL: http://lillatanta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback