Överskottsenergi...

56582-116
Trappa upp och trappa ner, röj och plock, ja nu börjar de bli redig ordning hemma hos mig i förråd, klädkammor och källare. Jag har fått överskottsenergi efter min förkylning så nu händer det saker, nyttiga saker hemma hos mig. Man samlar på sig en hel del, ju större man har ju mer samlar man. Så glömde ungarna en hel del när de flyttade, eller de är kanske bra att ha kvar sånt man inte behöver hos mamma. Men nu har jag staplat det snyggt i källaren så kan de plocka hem de när de vill och kan. Det slutar väl med att de hamnar på tippen kan jag tro, frågan är bara när.Fast en del kan man ju spara till barnbarnen om de blir några. De får man ju hoppas.  Det är bra att hålla sig undan världen och andra människor och göra lite nytta när man är på sämre humör, ja när man inte är så social och sällskaplig, för de är inte jag just nu av rutiga skäl och randiga orsaker. På dagarna får man ju hålla skenet upp och vara trevlig men på kvällarna kan man kura för sig själv. Lite frisk luft med hunden, långa promenader är också bra. Det är rätt gott att bara vara för sig själv ibland och göra sånt som man aldrig får gjort annars.  

Nästa vecka ska jag köra igång min vinterträning igen. Har inte bestämt mig för om de ska bli någon dans denna hösten, tycker de blir lite för mycket passande när man har för mycket på schemat, så jag tror eller de känns som jag kommer att hoppas över dansen varjefall en termin.  
 Hur som helst får man väl trots att de fortfarande är högsommarvärme ute om dagarna gå in i den vanliga hösttrallen igen. Sommaren och semestern är ju trots allt slut för denna gång. Nja inte redigt, jag har faktiskt semester kvar men har väl inte planerat när jag ska ta ut den. Kanske blir de till älgjakten. Nej, jag jagar inte älg, men man kan ju vara ledig endå. Funderar på om de inte är dags för mamsen att tillbringa någon vecka hos sin dotter igen. Det vore trevligt.  

Nu ska jag ta en varm dusch och sedan är de dags för sängen.
 
 God afton!! 

 


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

mehh..ska du göra vinterstädningen just när du slutat höst städningen???..kram...
¶¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶ aithful?
¶¶¶
¶¶¶



¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶__¶¶¶
¶¶¶__¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶ espectful?
¶¶¶_¶¶¶
¶¶¶__¶¶¶



¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶ ntelligent?
¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶



¶¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶¶¶¶ verlasting or loyal?
¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶



¶¶¶__¶¶¶
¶¶¶¶_¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶ aughty?and
¶¶¶_¶¶¶¶
¶¶¶__¶¶¶
¶¶¶__¶¶¶



¶¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶__¶¶¶¶
¶¶¶___¶¶¶earest of all?
¶¶¶__¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶



RIGHT!

Postat av: Amaltea

Men ....ja lite tid med dottern låter väl trevligt. Jag har lite att ta igen med mina stora med känner jag. Vardagen pinnar på och helgerna drar vi runt med

2006-09-14 @ 00:36:48
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback