Men då!!

56582-114

Så har solen gömt sig där bakom mörkret, kvällen är kommen. Temperaturen har sjunkigt och de små otäcka myggorna lever ett glatt liv genom att sticka och suga blod från alla varelse de möter. Ja det är ju deras liv, de dricker blod, vi äter för att överleva.Ja vi har varit och badat med hundarna ikväll, så när de gäller myggor, ja då vet jag vad jag snackar om, för vi fick kort o gott sagt fly hem, de gick inte att umgås med dem. 

De flesta av oss äter ”andra djur” vilket då naturligtvis retar de som inte gör det, precis som vi retar oss på myggorna som suger på oss och ger oss klåda. Vi är ju alla olika. Vi ser olika ut, vi har olika värderingar, vi har olika mål och vi lever olika. Ja nu talar jag om människor. Man läser så mycket ex bloggar och förundras över hur olika vi exempelvis ser på hur vi vill leva, var vi förväntar oss av våra myndigheter och inte minst av regeringen. En sak är säker, vi kommer aldrig att bli lika, vi kommer aldrig att ha samma värderingar, samma mål eller samma syn på saker. Och jag kommer aldrig att gilla myggor. Fast igentligen vet i tusan om de finns någon som gillar myggorna eller rättare sagt deras bitande i skinnet.
 

Jag vet varjefall vad jag har för värderingar, mål och syn på saker, de kan kännas allra viktigast för mig.  Min bästa egenskap är att jag inte talar om saker jag inte vet något om. Om jag däremot finner saken intressant försöker jag skaffa mig information. Kort sagt jag har inte massa förutfattade meningar om varken folk eller saker. De finns så otroligt många andra som inte har den goda egenskapen.  Sen är jag så pass ärlig att jag kan säga att i slutändan står jag alltid mig själv närmast.  
 

Nu ska jag göra som hunden, vila!!! I morgon är en ny dag.
 
Tjillevipp 56582-152

Kommentarer
Postat av: Dan från Lidköping. Din turist.

Hej "vännen"!

Vill bara skicka en hösthälsning och hoppas du mår bra.

Snart dags för en fantasiresa i höstmörkret.
Resmålet kan ju du få bestämma, du som varit ute en hel del i världen.

Jag har IRL bara varit i Norge, Danmark, Tyskland, Polen (auschwitch), Österrike Och slutligen Bagdad i Irak där jag arbetade ett tag för Skanska. Strax innan Iran/Irak-kriget.

Har f-n inte ens varit på Mallorca, vilket ställe jag ekonomiskt skulle kunna åka till viken daag i veckan som helst. Men till Las Vegas skall jag på riktigt någon gång. Det är min dröm. Men då behöver man ju ha med sig en rulle med dollar, spelmissbrukare som jag är.

Var rädd om dig och ha det bra.

// Dan

Postat av: Lillatanta

Halloy vännen
Visst varar ärlighet längst och som sagt vi kan inte vara och tänka lika håller med dej.Du är duktig eller bra som inte läger dej i en fin egenskap.Om man inte måste lägga sej i för att någon far illa och det tror jag att du skulle göra.Tycker om dej
kraaaaaaaaaaam

2006-09-26 @ 16:33:51
URL: http://lillatanta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback