Kanske MÅSTE man undra?!?

56582-182
Jo men jag satt här och tänkte. Vi säger de är så skönt o varmt och gott ute fortfarande fast vi snart är inne i oktober månad. Vi har runt 25 grader här idag och gassande sol, här inne är lika hett och svettigt som de var mitt i sommaren. MEN borde vi kanske istället bli oroliga för värmen. Jag menar de skrivs ju så mycket om klimatförändringar om medeltemperaturen som kommer att höjas avsevärt under kommande årtionde. Är de kanske de vi ser redan nu, klimatförändringen omkastning i väder och vind. Vi borde kanske inte bara njuta utan också undra och fundera lite. Eller? Jag måste säga, utan att skämmas eller får samvetskval, jag längtar faktiskt efter lite mer höstlikt väder nu, lite mildare solstrålar, lite mer för årstiden normal temperatur.Man kan ju även få för mycket av solen och värmen. NEJ jag skulle inte vilja leva året runt i gassande solsken och dagstemperaturer uppåt 30 grader, för min del är det helt okey att vi ha fyra årstider med fyra olika värdesslag. Jag njuter verkligen av dem alla även om jag kan bli som nu trött på värmen, blir jag också trött på kylan om den håller i för länge. Jag är ju en människa, och en människa är skapt till att ALDRIG VARA REDIGT NÖJD.  *ler* Hoppas jag inte förstörde någons dag nu, i så fall ber jag om ursäkt. Men jag är ju jag och jag säger vad jag tycker och känner, en så länge är de ju inte helt förbjudet.. Skön måndag….


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

ja det är växthus effekten vi känner säjer dom som vet..var jag nu har läst det nånstans??..ehh...jaja jag är inte en tillförlitlig källa så strunta i det jag säjer det är så mycket nonsens..kramar i alla fall..

Postat av: Paula

Hejsvejs! Oj va mycket du hunnit med o skriva nu igen! Själv har jag grävt ner mig på tomten hela helgen, nu idag får gubben fortsätta utan mig! Fast det var inte så lyckat, han grävde upp en rabatt med en kärleksört, suck! Nu är den på tippen bland allt annat...jaja, man kan inte lyckas med allt! Jovisst är det klimatförändringar vi drabbas av det tror jag stenhårt på! Därav alla jäkla stormar, som Gudrun o annat, också!
Men så länge dom inte kan producera andra drivmedel till vettiga priser som man har råd med, vad ska man göra? Och köpa ekologiskt, jovisst, om man hade råd! Men visst finns det saker man kunde bistå miljön med om man bara tänker efter...
Nä nu ska jag ha en kopp kaffe, tack men jag har hund och katthår så det räcker, o jo, dom byter visst päls nu trots det varma vädret...roligare på våren då kan man slänga ut kilovis med hår som fåglarna använder till sina bon, nu vill ingen ha dem...Kram

2006-09-25 @ 16:48:30
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback