Därför lilla blogg...!!

56582-174
Igår hann jag inte med dig min lilla blogg. De e så ibland får du stå tom och bortglömd när jag är upptagen med annat. Oh de var jag igår. Först jobbade jag hela dagen, nja sanningen o säga så blev dagen lite nedkortad för jag sov för länge på morgonen, ja ja, jag erkänner jag sov förbi klockan gott som en elva, vaknade lite sent och kom alltså lite sent till jobbet också.  Precis jag kollade Valvakan för länge……!!!!!! Men sen när jag väl kom till jobbet så jobbade jag på då snabbare en vanligt eftersom jag hade mindre tid på mig. Efter jobbet åkte jag hem och vände ungefär. Så bar de av till en väninna på kaffe och allmänt prat i kvadrat. När jag kom hem var jag trött och brydde mig inte ens om att sätta på datorn.  

Idag hade jag också sovmorgon, men de visste jag redan innan. Alltså jag försov mig inte utan jag skulle helt enkelt börja senare. Jag var hos doktorn och lämnade några rör med blod ja de var dags för provtagning. Så nu ska man vara så där nervös igen innan man får svar och gå och hoppas att allt är bra. På tal om prov så har jag ont i nacken efter olyckan, de skrämmer mig lite. Men så tänker jag att de går nog över, kanske känner man av den där smällen en tid, de är kanske ganska naturligt att man känner lite en tid, de var ju en ganska rejäl smäll.  De är ju inte så länge sedan de hände och de syntes ju ingenting på rönken så då får man ju hoppas man är hel men lite mörbultad.
Idag har jag varjefall bokat in mig för min vinterträning, kör igång den 3 oktober, de ska bli skönt. Kroppen behöver få svettas lite.  Idag körde jag inte ens hem efter jobbet utan direkt till en annan väninna, hon som även har en väninna till min lilltjej, ja hunden. Vi tog en lång härligt skogspromenad tillsammans med hundarna och ja hon letade nog svamp med, men de fann hon inga. Jag letar aldrig svamp, jag köper dom, någon måste ju göra de också annars går ju svampförsäljarna i konkurs.  Men nu så är vi hem, jag är pigg o alert men hunden ligger i en utmattad hög och sover som en liten gråsten. Jag och väninnan busar inte lika mycket med varandra eller springer runt så mycket i skogen som hundarna, därför är vi inte lika trötta när vi kommer hem.  

Min TV håller på att gå sönder. Ja den är gammal och står ju mest och damma så de är väl förklarligt. Men nu tänkte jag att jag ska titta lite på den innan den suckar till och stänger av sig helt. Idol, ja de är ju ett trevligt program. Först får man skratta ganska mycket, sen blir de ju ljuv musik och vackra sånger. Jag funderar på ibland. Det är ju så att vissa föräldrar säger till sina barn som exempelvis spelar fotboll – du är så duktig, du kommer bli en stor fotbollspelare, men i själva verket kanske det där lilla barnet inte har de minsta talang för fotboll. Ja så där tror jag det är med många deltagare i idol också, deras föräldrar och vänner säger – du sjunger så bra!! Men de gör de inte och alltså åker de ur med buller och bång. Igentligen är de ganska fult att lura sina små tultingar att de är bra på saker, att de har talanger, som man igentligen är fullt medveten om att de inte har. Bara för att man som förälder eller vän vill dem så väl så väl och vill att allt ska gå så bra så!!!
 Det är inte alltid så lätt att vara förälder eller vän!! 
56582-173
 


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej detta är hurtbullen som skriver...;-)
Hm..verkar inget bra med din nacke...hoppas att det går över...och att proverna var bra...
Har också funderat på det där med att vissa inte verkar förstå att de inte är så himla talangfulla...men ja det är väll rätt svårt att sluta ge falskt smicker...har man en gång börjat kan man ju inte säga att man ljög...eller?
Bäst är nog att vara lite försiktigt ärlig från början...
Hm...borde sova nu...så jag inte försover mig imorgon...;-)
Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback