Tårar o stora beslut!!

Jaha, den här dagen började med tårar, inte ledsna eller glada men kanske vemods tårar.En lång varm kram av grabben som nu lämnat Sverige för ett år. Försökte verkligen hålla tårarna borta men de gick inte, de forsade fritt. Jag tillhör inte de som kan hålla masken när jag vinkar av någon, inte ens vid bussen till stan. Nu sitter han och kompisarna där uppe luften någonstans
56582-127
först på tisdag morgon klockan 7 ska planet landa, antar att de är Australiskt tid så här är de väl måndag natt här hemma. Vi ät en rejäl frukost tillsammans tidigt denna söndagsmorgon innan de andra kom och hämtade  honom. Nu ser jag bara fram mot ett SMS när de landat i
56582-209

 I dag på förmiddagen var jag äntligen ute på gården och tittade. Jag var där i över 3 timmar. Stora beslut skulle tas. Men jag tog dem inte där utan fick fram till kvällen på mig att fatta beslutet. ((men igentligen tog jag det nog med en gång i tysthet)Sen for jycken och jag till kompisen och traskade iväg till skogs. Ventilerade med henne, vände ut och in på tankar o handlingar. Pratade med barnen, ringde mamma för att höra vad hon tyckte.  Hon blev lite fudersam för jag brukar inte fråga henne om råd i såna här beslut. Men hon sa – gör de du tycker känns rätt. Så pratade jag med min ”vän”. Många har fått hjälpa mig att besluta idag, alla har sagt lika dant, alla utom mamma. 

Ja o så nu då, har jag alldeles nyligen lämnat mitt beslut till gårdsägare.
 

Jag flyttar!! Lindrigt sagt kan man säga att jag fastnade direkt. Under tiden jag gick där möblerade jag hela huset, nja så långt möblerna räckte för huset är otroligt stort. Så de som skulle bli lite mindre blev nu istället betydligt större.
 Dags att börja packa…*ler*. 
Kram    

Kommentarer
Postat av: jennyuddenudden

GRATTIS!!!! Vad kul!!!!!! Spännande me flytt!
När går den av stapeln????????
Men stora frågan är väl ändå... Vad tycker Ebbha???

2006-10-29 @ 21:33:43
Postat av: Paula

GRATTIS!!!
Ja antingen känner man positiva vibbar eller så gör man det inte! Och du måste ha känt att detta ställe ger dig möjlighet att utvecklas!
Hoppas du räknat på ekonomin också, så det inte blir några bakslag i vinter o du får frysa o huttra i ett kallt o dragigt hus!
När går flytten?? Hur lång är uppsägningen på din lägenhet? HInner du flytta in till jul?
Passade väl bra att detta kom just nu, får dina tankar att skingras lite från detta med grabben på andra sidan jordklotet...
Kram en gråmulen måndag

Postat av: Anna-Lys

Härligt med både flyg och flytt. Händer visst mycket i ditt liv just nu ... ska bli spännande att läsa om.

2006-10-30 @ 12:14:15
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

åhhh ..grattis gumman.
vad kul..du vet ju när det känns rätt.
man gör det bara på automatik.
och vad det gäller fatta vad det är med mig så
är det inte konstigt att du inte fattar för det gör inte jag heller..:S
jag fattar mig inte på mig själv ibland.
och just nu har det hänt massor och jag vill inte skriva ut det i bloggen av hänsyn till andra.
och jag känner att jag skulle behöva en brake i vardagen..vara med mig själv en stund.
detta var väl kortfattat ..kanske det klarnade lite..kramar till världens goaste anki..

2006-10-30 @ 12:37:10
URL: http://anna-k67.spaces.live.com
Postat av: Ella

Vad roligt att du fattat ett beslut, att du fått se gården nu. Jag är så nyfiken, tog du några kort? Kan du inte visa? Hur stort är det egentligen?

Vad tråkigt att sonen for iväg, kan tänka mig att det blir ett tomrum. Fast jag misstänker att du är lite glad för sonens skull?

Stort grattis till ditt beslut!
OCh tack för dina omtänksamma kommentarer.
Kram

2006-11-01 @ 10:04:06
URL: http://livetefter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback