Söndag med höstrusk

56582-182
Det är något som knackar på mina fönsterbläck. Det är små droppar från himmelen. Ja när de börjar regnar verkar de svårt att stänga av nederbörden, nu har de regnat från och till, mest till här i 3 dagar. Höstrusk så brukar man kalla de va. Igår körde jag ju till stan och hämtade lilleman med sambo de hade ju varit ute och ätit med störstebro med sambo. Vilken väder de var. Ja jag såg knappt vad jag körde och så asfalterar de stora bitar längs vägen, svart asfalt och ösregn är inte lika med bra sikt precis, så min lille bil, minsta vattenpuss så gav han sig av på egna upptäcktsfärder. Brrr, kan jag någonsin vänja mig vid småbilar? Nåväl jag kom ju till stan varjefall och fick hem herrskapet till sitt. Trevligt hade de haft och god mat hade också fått. På väg in till stan ringde mobilen56582-183
-hallå morsan VAD sakta du kör! Jag ligger bakom dig (ett barn upplyste om detta)
-va? Är du ute och kör, avstånd vet du vad det är? Oh Ni skulle ju på fest ikväll?
-nej jag kör inte, jag sitter i taxin bakom dig.
Jaha, de var en taxi som låg och slickade mig i baken, jag höll faktiskt hastigheten men de gör ju sällan de, så vipps var de förbi och försvann.  

Idag ska jag hämta mamsen, om en liten stund faktiskt. Ska bara göra mig inordning och så bär de av mot Smålandsgränsen, där vi skulle träffas och mams skulle överlämnas till dottern sin. 
 

Trevlig Söndag!

Kommentarer
Postat av: KattmammAnn

Hej på dej
Åh, vad bra jag har haft det.
Men nu undrar jag, hur går det för dej? Har du lyckats med att komma in på sidan?

Önskar dej en bra vecka.
Och du, kör försiktigt.
Kram från Ann

Postat av: Disa

Hallå där :)
Här är det också regn och rusk.
Riktigt höstkurarväder.;)
HAr fått ordning på min burk igen.
Så jag tittar in och önskar en skön vecka.

Kram//Disa

2006-10-09 @ 07:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback