"Hej då middag"

56582-158
Två dagar … Idag jobbade jag bara halva dagen. Den andra halvan ägnade jag åt att handla lite och sedan förbereda middag med efterrätt. Ikväll har vi haft ”hej då” middag för grabben, alla hans syskon med respektive, utom äldsta brodern som är bortrest i tjänsten har varit här och ätit och snackat bort några timmar. Om två dagar ger han sig av. Jag är lite orolig för vädret, de sägs ju att det ska bli storm likt Gudrun. Henne minns man allt för väl. Hon fällde träden som ett jätteplockepinn och släckte ner enorma områden. Den natten hon gick över här, glömmer man inte i första taget. Jag vill inte att de ska vara oväder på söndag när de ska ut och flyga. Då blir jag bara endå mer orolig en vad jag redan är. Hispig mamma, jo men nog skulle alla känna en konstig känsla i maggropen om ett barn ger sig av till andra sidan jordklotet och blir borta i ett år. Jag lugnar mig nog lite när jag vet att de kommit på plats och att allt gått bra. Jag tycker de gör helt rätt som ser sig om i världen innan de stadgar sig, oh önskar dem all lycka där borta men de innebär ju inte att man är lite oroligt.
 
Är man mamma så är man!!!
  56582-128

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

kramar om dig och viskar att du ska ha en trevlig helg trots alla oväder...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback