...!!...

Idag var den där första ”skrapa bilrute dagen”. Natten har varit kall och bister. 

Jösses så trött jag är nu!! Kroppen är som en fiolsträng, spänd och olustig. Väntar på SMS från Sidney ju, en orolig mammakropp. Har fått några SMS på vägen. Ett när de bytte flyg i London och ett när de mellanlandade i Hongkong, då var klockan 11.30 här, nu borde de snart vara framme. 
 

Idag har jag lämnat ut annons på huset jag bor i, tänkte, hoppas att någon vill ta över det vid årsskiftet. För då hoppas jag att jag själv har flyttat och fått undan här. Har redan fått några svar på annonsen faktiskt.  Pust, flytta de e ingen dans på rosor. Har man inte massa att göra så skaffar man sig bl a då genom att flytta.  

De blev mörkt fort nu på kvällen när vi ändrade klockan. När jag körde hem från jobbet var de redigt mörkt. Jobbade lite för länge ikväll, var inne hemma förrän vid 17.30.  Slängde i mig lite mat så följde jag och jycken med granne ute till deras hus som de flyttar till vid årsskiftet. Så hängde jag med och mockade hos djuren också. Nu när de flyttar kan de även flytta hem djuren som de nu har inhysta hos andra. Men på nya stället finns lada och bra betesmarken för deras djur. Vi kommer att bo ganska nära varandra även efter att vi flyttat. Vi drar åt samma håll. Kul för jag har bra grannar så de har jag gärna i närheten även i fortsättningen.
 

Nähä, nu är jag så trött så jag ska nog gå och plocka ihop min träningskläder o så tills morgondagen, innan jag letar upp min säng…gäsp!!!
 Go afton. .

Kommentarer
Postat av: Doris

Grattis till att ha bestämt dig för att flytta, låter MYCKET spännande ;0) !! Och så skönt att det blir fortsatt kort väg mellan dig och dina grannar som du trivs med, det är ju så viktigt att ha någon att umgås med.
Förstår verkligen att du inte kunde hålla tillbaka tårarna när din son skulle åka bort på ett helt år, efter som jag själv blir äldre ( och visare ;0) ) förstår jag bättre och bättre att min Mor inte precis hoppade högt av glädje när hon fick veta att jag skulle flytta till Island ...
Sköt om dig!
Kramar, Doris

Postat av: Paula

Nämen som vanligt har jag inte fattat! Jag trodde du bodde i lägenhet....Hyr du ditt nuvarande hus eller äger du det?
Många frågor blir det, men också ett svar: Klart vi ska hälsa på varandra i sommar!
Du är hjärtligt välkommen till oss i Dalarna o vi kommer gärna ner o hälsar på i din "lilla stuga" fniss!
Just nu är vi rejält insnöade (mer än vanligt) 3 dm och det fortsätter snöa...
Ha en skön kväll, du sitter väl o "inreder" redan förstår jag...
Kram

2006-10-31 @ 17:16:11
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback