En vanlig dag.

Idag började jag min dag med 1½ timmer på gymmet. Ja efter att jag tagit mig ur sängen o kommit in till stan alltså. Var en rund runt jobbet och tog en kopp kaffe bara. Vanligtvis brukar jag träna tisdag o torsdagar men imorgon hinner jag inte så dagen blev bytt.Just nu känns de som jag fått schimpans armar, de känns extra långa och så känns de väldigt väl att de sitter där på axlarna. De e väl ett tecken på att jag faktiskt gjorde lite nytta då på gymmet!!  På jobbet har de varit fullt upp och lunchen regnade bort och alla retades för att jag var tvungen att traska ut trots regn o rusk, ja de gjorde mig inte mycket jag är van, har man hund så har man. De finns heller inga dåliga väder bara dåliga kläder men idag hade jag faktiskt regnjackan på. De är bara skönt med lite frisk luft och rörlighet i benen en stund mitt på dagen, när man har stillasittande jobb som jag.  

När vi kom hem och tog den där lilla kvällspromenaden på vägar, genom skog o så, ja då blev de redigt mörkt så reflex västarna åkte på både mig o hunden. I början tyckte jag de där så väldigt löjligt ut, fram för allt på hunden, men eftersom jag själv kör bil mycket så vet jag hur dåligt man syns om man inte har några reflex, det är en bra och billig livförsäkring.
 Ja mycket mer en så där har jag inte åstadkommit idag, inga större sensationer men det har varit en bra dag endå, ibland får ju dagarna lov att vara ganska vanliga. De e väl ungefär så där en normal vardag ser ut. Man jobbar, man sköter om djuren och man sköter om sig själv och de sina…*ler*. Ja så väntar man på att telefon ska ringa, oh de har den gjort några gånger ikväll men inte den jag ville skulle ringa. Gårdsägaren vill säga. Ja de var naturligtvis trevligt att även prata med de som ringde men, ja Ni hajar va. Ikväll är grabben hos far deras, ja mina barns far, de har faktiskt en sådan med ju de e bara jag som sällan tänker på det. De var väl på plats att de träffades en kväll nu innan grabben ger sig av, han ska ju vara borta ett tag.  


56582-205
Måste få säga. Bert Karlsson han är för go. Kan inte låta bli att gilla den karl. Han är en sån som kan reta gallfeber på vem som helst men affärsman de är rakt upp och ner. Oh jag tror att de är få människor som verkligen tycker illa om honom, jag tycker han är ärlig och rakt fram, så borde kanske alla vara ibland. Många människor de bara hycklar och håller med fast de tycker något helt annat. Läste ett reportage om honom o det var verkligen givande. Han har varit med om mycket och skapat en massa och gjort sig en stor förmögenhet på köpet.
 Go Afton.  
56582-189
   

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag tycker regnet och hösten ändå varit rätt trevlig i förhållande till vad den brukar vara. Det är ju inte så kallt och så länge det inte är det går det ju att stå ut med regnet även om jag skulle föredra solsken ;)

Jag vet inte om jag gillar Bert, men jag har en stor respekt för allt han åstadkommit. Började med ingenting i en liten källarlokal och nu... Tja, det måste man helt enkelt hysa respekt för.

Postat av: jennyudden

Vad du var dutti!!! Du har inte lust att dela med dig av din energi? Jag vet knappt vad gym är....
Du.. jag hoppas du har det bra!

2006-10-24 @ 13:13:11
Postat av: Anna-karin

jag ser det snöööööar..*sjunger hööögt..och falskt*
det är sååååå myysigt...*skär sig lite i falsett*...klart att vaffen ska ha reflex...
hugha inga bilar ska komma här inte..
jätte kramar till er..ni måste va jätte söta där ni går *L*...kraaam

2006-10-24 @ 17:11:22
URL: http://anna-k67.spaces.live.com
Postat av: Paula

Mmm o jag som har en helsvart hund också...har bara en såndär halsbandsreflex...tror den inte syns tillräckligt! Men normalt sett går vi aldrig ut efter mörkrets inbrott, jyckarna får gå o kissa utan mig, på gården eller i skogen...
Attans att dom inte hör av sig då, kan inte du ringa o tjata lite??
Imorrn drar vi till Falun o hälsar på dotter/barnbarn och VALPARNA! Stor bag medtages,,hihi/Kram

2006-10-24 @ 19:16:52
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback