25 år, oj vad tiden går.

56582-208
Tänk idag är det 25-år sedan Karlskrona hamnade på världskartan. Journalister från hela världen var här och kollade in den ryska u-båten 137 som gått på grund ute på Gåsefjärden. Jag minns de där extra mycket, de var en händelse som jag bokförde i min näst äldsta sons födelsebok eftersom han kom till världen de året, 1981. Det här blev väl en av Sveriges mest omskrivna historier. Idag är det bara ett vitmålat streck på en vindpinad klippa som vittnar om ubåten som gick på grund vid Torumskär i Karlskronas skärgård.  

Ja nu är det FREDAG härligt!!!!
 
Ha en skön afton
56582-189


Kommentarer
Postat av: Paula

Heeej! Hur går det med bilen?? Har den kommit hem från "doktorn"?? Du köpte väl den nyligen?
Förstår att du är orolig för grabben, jag är mest avundsjuk, tihi!
Hoppas du får en myspysig helg, jag har varit på besök hos dottern och fick med mig en jycke hem! Så kan det gå! Kraam

Postat av: Annika

Ja åren rullar på...fort går det...
Jag går mest på halvfart för tillfället...men alltid kommer man någonstans...som hit till exempel...;-)
Hoppas du får en skön helg...
Kram kram...

2006-10-27 @ 20:20:46
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback