Pust...

56582-128

Pust, de e jobbigt att flytta och att få tiden att räcka till. När man dessutom ska städa och röja efter andra som själva inte har vett att göra rent hus efter sig när de flyttar, ja då blir det dubbelt upp liksom. Idag har jag varit ledig men de kan jag tyvärr inte vara varje dag. Så har jag målare ute på gården också, de verkar inte blir färdiga de heller tills vi flyttar in på lördag.

Nåja, de ordnar sig säkert med allt o lite till bara man är vid gott mod så att säga.

 

Australiensaren anlände hem igår iförd shorts  och flippflopptoffor mitt i vintern. Såg redig läckert ut när han kom här över tomten iförd dessa något för årstiden kostiga kläder. Tror inte han funnit sig till rätta här hemma ennu, de verkar som han velat stanna där nere men kompisen ville hem. De hade varjefall haft en underbar resa även om den blev betydligt kortare en vad de tänkt sig från början.

 

Idag har de kommit med äldste sonens hus, hade inte varken tid eller ork att köra in och titta på det idag, men i morgon ska jag köra runt och se för då jobbar jag och det gör jag ganska nära där de ska bo. Jag ligger ju lite i jour för att vara akut barnvakt också, har en väninna som ska ha vilken dag som helst, jag ser helts att hon INTE får på lördag, för då har jag allt annat en tid att vara barnvakt, men är de så, ja då måste jag det endå. Ibland händer allt på en och samma gång och man önskar man hade fler armar, fler timmar per dygn och mer ledighet att plocka ut från jobbet.

 

Nu ska jag sova, det ska bli skönt att koppla av en stund.

 

Go afton på återseende.

  

Kommentarer
Postat av: Hasse

Hej Anki.
Jag vet precis vad du skriver om flyttning. Håller just på att sälja huset för att flytta till en bostadsrätt. En pärla mitt i Lund. Orkar helt enkelt inte med huset efter den senast operationen. Klart att jag funderar på hur jag skall få tiden att gå men jag får väl ta långpromenader med barnbarnet

Kram
Hasse

2006-11-29 @ 08:04:36
Postat av: Paula

Ojoj jag blir trötter bara av att läsa din blogg! Men vi får nog hoppas väninnan din kniper ihop ett tag, haha!
Glöm nu inte att jag vill se lite bildbevis från nya hemmet också, gärna mitt i flyttstöket innan du gjort det hela till ett mönsterhem!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback