Omkastat dygn!!

56582-213
Här sitter jag min fjolla denna tidiga söndagsmorgon klockan är 04.40 och jag har nyligen kommit hem. Nix, inga fester inte, jag har ju varit barnvakt åt en väninna som däremot varit på fest med gubben sin.  Gosat med lillkillen och spejat på husets katt och min jycke som på behörigt avstånd studerade varandra. Vi fick en stor skål med godis att avnjuta vid TV, ((urkt)) men ingen av oss var speciellt godissugna ikväll för vi tog bara några bitar var. Lillkillen var trött och ville mest sitta i knäet och titta på TV och samtidigt prata. Han har tusen miljoner frågor och det är bara att svara. Så det har varit mycket Jan Långben, Kalle Anka och andra trevliga seriefigurer ikväll han hade en alldeles särskild barnkanal med mycket trevliga program på. Ja sånna kanaler finns inte hemma hos mig av förklarliga anledningar. Men oj vad våld det är i barnprogrammen idag, nja Jan Långben var ju rätt oskyldig men det var andra program som mest handlade om pang!! och död o sånt. Men när jag tänker efter var de nog så där när mina ungar också var små, kanske rent av när jag också var liten, inte minns jag några program från den tiden. Jo teskedsgumman och televinken minns jag. Jag hade en sån där televinken och jag har alltid haft lite ågren för att jag inte sparade honom, hade varit kul att ha nu.  

Min väninna ska ha barn nummer två om några veckor. Så då ligger jag i beredskap för att fara iväg och ta hand om lillkillen, när de är dags för dem att fara till BB.  
 

När jag satt här och skrev i lugnas ro ringde min mobil, inte utan att man hoppar till när mobilen ringer halv 3 på morgonen. De var en av sönerna, blev lite rädd för de skulle iväg till svärföräldrarnas han idag och de bor en bra bit bort. Men han ringde från stan och frågade snällt om mamma kunde hämtat honom. Hur hade han hamnat där nu då. Ja de fick jag ju förklaring på när jag anlände till stan, han hade tydligen fortsatt festen efter de kom hem på kvällen med glada vänner och så hamnat på puben i stan. Tur mamma finns när de står där efter alla pubar stängt och har ca 3 mil att gå hem, ja om nu inte jag funnits då…*ler*.

Nu när jag kom hem steg grannen upp, dags för henne att mjölka korna. I vanliga fall brukar man väl stiga upp om nån timme ( på vardagar) men detta dygn blir lite omkastat och jag lägger mig istället. Undar just hur länge man sover nu!!!
 

Go morgon gott folk, dags att sova.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback