Inga sysselsättningproblem här inte!!

56582-119

Den här dagen började i natt omkring klockan 1 med att min mobil ringde. Något yrvaken såga jag att det var min väninna som väntar barn som ringde. Jo vattnet hade gått, kunde jag komma. Naturligtvis. Rafflade snabbt ihop en neceser med det nödvändigaste, kopplade hunden och så for vi iväg 2 mil mot väninnans hem. Där hade just inget mer hänt en att vattnet gått och på förlossningen hade man sagt att hon kunde avvakta rediga sammandragningar. Ja så vi drack en kopp te och pratade bort någon timme, sen intog jag gästsängen för att ganska snart konstatera att jag inte kunde somna. Vände o vred o vände och vred. Klockan 3 knackade det på dörren och väninnan lät meddela att nu var de igång och de for in till förlossningen. Någonstans där en stund efter somnade jag. Vaknade av väckarklockan 5.30 steg upp och blev visse om att jag inte kunde lämna barnet på dagis enligt mina arbetstider, nej jag fick ringa jobbet och meddela att jag nog fick ta halvdag, hade nämligen också lovat att forsla en av svärdöttrarna som pga av en skada inte själv kunde köra bil hem från läkaren. Ja så kom då barnet trött upp och undrade..oj vad gör du här nu? Hälsa du på så här tidigt? *le* njä mamma o pappa har fått åka till BB, småsyskonet är på G så idag får du stå ut med mina morgonrutiner, som snart visade sig var helt olika de han var van vid, ja det vill säga om han fick säga det. Då tvättade han sig aldrig, borstade aldrig tänderna osv. Försöka duger ju. Haha.

 

Nåväl innan vi så for iväg till dagis gav vi alla djur sin mat, de har en hel del kostiga små varelser. Hönor, kaniner, katter o sånt där. Det tog en stund ska jag lova.

 

När han var lämnat for jag vidare och hämtade svärdottern och så körde vi en runda och tittade på huset ”den äldste sonens nybygge” det stod där ståtligt och alldeles ensamt i ett helt nytt område. Första huset på plats alltså. Det var lika fint njä endå finare en när jag såg det på fabriken förra veckan. Vi passade på att inhandla lite saker när vi endå var i närheten av varuhusen, så som glödlampor o annat smått o gott jag behöver ute på gården.

 


Så kom jag då ÄNTLIGEN till jobbet, eftermiddagen gick trögt jag var skittrött och inte särskilt effektiv, hoppas jag inte gjorde några fel. Noll koll på sig själv ungefär. När jag kom hem, gissa vad jag gjorde. Jo jag var så trött och hade så ont i huvudet så jag la mig på sängen och vaknade 19.45 igen. Så blev de inget flyttgöra denna afton heller.

 


Väninnan hon blev hemskickad igen på eftermiddagen inget barn ville komma ut. Kommande natt är den en annan som har jour om de ska iväg igen, blir de långdraget och många turer in så får vi liksom dela upp jouren mellan oss.

 


På tal om flytt o gård o hela baletten. Det är tur man är lugn och sansad till naturen. För annars hade man sannerligen varit som ett svart åskmoln vid detta laget.  Hantverkarna som ska fixa två rum jobbar effektivt ungefär en kvart om dagen, vilket innebär att ingenting kommer att vara klart vid inflyttningen. Förre boende lyser fortfarande med sin frånvaro vilket innebär att de övriga byggnaderna inkl tomten ser ut som en krigsplats eller nått.

Den nya pannan ger varken värme eller varmvatten. Men de e ju mysigt att duscha kallt. Så har jag av förklarliga skäl inte hunnit städa inne där helt inte heller hunnit packa klart o pust o sånk. MEN de löser sig. De e ju två dagar kvar till inflytt. Ibland händer underverk, oh de precis det jag väntar på just nu. Har fått ledigt på fredag och det känns ju tryggt om nu inte väninnan passar på att vänta med att åka in till förlossningen just den dagen igen.


 

Det är tur man har gott humör så att säga.

 

Nu ska jag se om jag lyckas sova igen kanske inte så lätt när jag faktiskt sovit bort hela kvällen. I morgon bitti har jag dessutom lovat besikta en bil som med störta sannolikhet kommer att få flera 2:or. Sysselsättningsproblem!! Nja det är inget jag lider av.

 


Go afton.


Kommentarer
Postat av: Doris

Hmm... det låter onekligen som om ditt liv är lite kaotiskt just nu, men tänk så skönt det blir för dig att då kunna "slappa" ordentligt i ditt nya hus om julen ;0) !
Här är det också så att allt sker på samma gång, jag håller på att försöka bli av med den gamla heltäckningsmattan i sonens lägenhet, ligger på alla fyra och skrapar med en fönsterskrapa,han har fått hyresgäster :D ( ser det ut som ) vi ska göra fårkorv om helgen ( två hela dagar i det ...) och hantverkaren ska komma i mina badrum på måndag och jag har inte gjort ett skvatt för att förbereda det och hinner inte heller, HJÄLP !!! Men det finns ju ingen hjälp så det får bara bli som det blir ...
Sköt om dig !
Kramar, Doris


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback