En tom stol!!

Idag kändes det så påtagligt när alla barnen kom hem och en 56582-210stod tom.
Ett barn fattades han är ju på andra sidan jordklotet. Ja idag kändes det verkligen att han är så långt bort, när alla kom hem, alla utom han. Naturligtvis blev det mycket prat om honom idag, alla ville ju höra om jag hört av honom, vad han sa, hur han har det osv.
Men så länge man vet att de har det bra så gör de ju inte så mycket om de befinner sig så där långt bort, en dag vänder han ju åter hit till oss. Ja de får jag ju verkligen hoppas varjefall att han inte blir kvar där borta.  

Jo idag är de ju den där ”alla kommer hem”. Ett drag jag är redigt glad att jag startade en gång. Det är så mysigt när alla barn med respektive  kommer hem, huset liksom blommar upp och blir mer levande. Visserligen är de alla hemma ofta men inta alltid allihop samtidigt, de är en speciell tjusning.  Idag berättade jag för de som ennu inte visste – att jag ska flytta. Plösligt började alla prata om en resa, ja den skulle nog tyvärr vara precis när jag skulle flytta.
Hummmm, ja de var naturligtvis ett skämt, för de fasar för min flyttning och alla saker jag samlat på mig. Jag hotade med att anlita en flyttfirma och skicka räkningen till dem. Nädå de är nog inte så farligt, jag har nog inte mer skit en någon annan, klart man samlar på sig med åren, men sanningen o säga så har barnen lämnat kvar massa saker hos mamma också, de påminde jag dem roat om. Mamma är en bra förvaringskälla. Jag får säkert med mig det ut till gården också för nu får jag ju så mycket plats så nu kan jag ju verkligen förvara sakerna. Pust..men javisst inte gör de mig något om de står lite saker i lådor här och där undanställda. Min äldsta ska ju också flytta, förmodligen mitt i julruschen, de bygger ju nytt och de räknas bli klart då så, ja de vill ju komma in direkt. Sån är man ju.

Det är jag som håller jul i år, så alla kommer ju till dukat bort, frågan är bara var?
Ska de bli här eller ute på gården, ja si de vet jag inte ennu. Men så snart jag vet ska jag meddela tomten så han inte missar oss…haha.Jag hoppas nog att de blir där ute för vi blir nog många i år och då är de skönt ju mer plats man har att sprida ut alla på.  
Nu ska jag sova min skönhetssömn,((man får aldrig ge upp!!))I

I morgon är en ny dag.
 Go afton.    

Kommentarer
Postat av: Lillatanta

förstår dej precis om tomheten på stolen.ingen son.men han är u ute i världen och får livserfarenheter kanske blir han lika vis som sin mor.men jag förstår att det är skönast att ha dem på nära avstånd.Min systers son flyttar 20 mil i från henne upp till stockholm.oj så jobbigt hon tycker det är.vad mysigt det låter med gården.Tänk om ni får fira jul där.men slit inte ut dej på flytt och julstök.fint blev det med bakgrunden.ska försöka förklara med text och färg du får pprova dej fram
mail kommer kraaaaaaaaaaaam

Postat av: Paula

Det låter så gemytligt med dina söndagsträffar! Jag skulle gärna göra likadant, men våra ungar är i Falun o Stockholm så det blir liksom inte möjligt! Och i vår lilla 2-rumsstuga finns det inte utrymme heller! Blev lite sura på hyresvärden i helgen, yngsta bonusdottern var ju här förra helgen o vi hyrde en av turistlägenheterna för att de skulle slippa sova i vår usla soffa i vardagsrummet. Trots att alla lägenheter står tomma (lågsäsong) så skulle han ha 700,- ! Går sedan in på hemsan deras o ser att dom skulle fått 4 dygn för detta priset! Men vi orkar inte bråka med dom, vi är ju för tusan livegna om vi vill bo kvar....
Nåväl, världsliga pengar bara, men skulle nog ha haft nytta av dom dära miljonerna, det blev ju faktiskt stor utdelning också, var det inte 7 mille på V75? Hade varit alldeles lagom, fniss!
Kram

2006-11-06 @ 15:20:17
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback