Allt går framåt!!

56582-195
Ja de må jag säga, det var verkligen en upplevelse att få se vad som hände på ”husbyggarfabriken”. Vi var inne i deras hus som var delat i två delar, men fullt färdigt med tapeter och golv o allt. Helt otroligt.  Till och med utvändigt var det målat och klart.
Nästa vecka kommer det och ska placeras på grunden, tänkte faktiskt ta ledig några timmar och kolla den händelsen också.  Vi har själva byggt hus när ungarna var små och de tog tre månader efter att huset kommit som vi kunde flytta hem, här skulle det ta högst 9 timmar innan el o avlopp och allt är tillslutet.  Nu har de valt bort wc o delar av köket som de ska göra själva så därför flyttar de inte in på stört. 

 
Ikväll har jag varit med min yngste grabbs sambo på sjukhuset. Hon har skadat sin hand, den såg ut som en jättestor blå vante ungefär men som tur var, var inget brutet. Men hon får hålla sig lugn o hemma nu någon vecka så svullnad, blödning och värk försvinner. Grabben fick vara hemma och ta hand om djuren. 

 
I morgon är det fredag igen, de ser jag fram mot, för nu ska äntligen de första flyttlasset ut till gården gå i helgen. Oj vad jag längtar tills jag har installerat mig där. Förkylningen är mycket bättre nu, hostar inte så mycket men är snorig och har fortfarande sus och lock för ena örat.  Men de går åt rätt håll.  Nu ska jag sova min skönhetssömn, man får liksom aldrig ge upp de där…*ler* 

Ha det gott alla!!!!
Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: ella

Vad coolt att se hur huset byggs. Jag har alltid undrat hur det egentligen ser ut i fabriken.

Vad skönt att du är bättre från förkylningen. Hoppas du nuinte blir helt slut av flytten, det är ingen liten sak det. Fast kul sak förstås ;)

Och du, tack för ditt tips, det gick helt plötsligt upp ett ljus för mig när jag läste ditt inlägg i min blogg. ;)

Postat av: Anna-Karin

vad skönt att förkylningen börjar ge sig..
gillar inte att du stressar och har fullt upp med en förkylning i kroppen..
kram kram..

2006-11-25 @ 11:31:45
URL: http://anna-k67.spaces.live.com
Postat av: Paula

Hmmm va skoj, nu kan du sätta upp alla adventsgrejer o julgrejer direkt i nya hemmet! Det var väl praktiskt!
Jag vet att alla håller på att börja julpyssla nu, det enda jag tänker göra är att hänga upp julstjärna och ta fram ljusstakarna. Med två vilt klättrande katter är det ingen mening med en massa tomtar o pynt...de är bara i vägen!
Hörde idag att det ska bli kallt om en vecka och att julen kommer att bli vit även där nere i södern där du håller till! Det skulle väl smaka fåget?
Stressa nu lagom, dvs. ta det så lugnt du kan!Kram

2006-11-25 @ 16:05:08
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback