Seg söndag.....

Om natten kan de hända konstiga saker….
Nej jag är inte mörkrädd, men de finns ju folk som är ljusrädda o de rör sig ju gärna på nätterna när vi andra sover. Spöken, vampyrer och inbrottstjuvar med flera. Jag la mig sent i natt klockan var en timme över midnatt. Innan jag jag kröp ner öppnade jag fönstret som vittrar ut mot vägen. Där ute kör de då och då under nätterna förbi jetplan på väldigt låg höj, ja markhöjd. Kanske e de inga jetplan, men de låter så och det går så fort så om man skulle stå i fönstret hann man nog inte se vad de är. Kanske varelser från en andra planeter.  *ler* Vad vet jag, jag har aldrig tittat ut, jag bara hör.

Eftersom jag bott här länge, så har jag vant mig vid alla ljud och vaknar i regel inte av dem,  mer en de första nätterna när jag börjar öppna fönstret. Kommer de nya ljud, jag då vaknar jag direkt. Natten som gick var de dock oroligt, vaknade flera gånger av ”någon form av jetplan” och hade svårt att somna om.
Strax innan klockan fyra hände något som sällan händer. Hunden började skälla på bottenvåningen och morra. Ja de var bara att traska ner och kolla vad som stod på. Jag öppnade dörren men de fanns inget där och jag hörde inte ett ljud.
Förmodligen hade något djur gått över tomten som hon hört. Eller ett spöke kanske. Bara att traska upp och lägga sig igen. För jag vet inte vilken gång i ordningen. Jag som brukar säga att jag somnar som en klubbad säl när jag lagt mig, hade en något rörig natt och var lika trött när jag steg upp som när jag la mig.

Så dagen har varit seg. Piggnade till lite i skogen, men när jag kom in igen blev jag lika trött. Halvhjärtat fixade jag till middagen till söndags gästerna, men de blev gott endå. En av dem hade en underbar rabarberpaj med till efterrätt. Redigt smarrig var den. Nu har alla åkt till sitt igen och jag, ja jag är bra trött.
Hoppas kommande natt blir mer sovande.

A






Kommentarer
Postat av: Badaren

Ja ok... ?
Blev den dé då??? Ja natten alltså...
Tänkte på dé där med fästingar, så fint det skvätter när man i mörkret trampar på de små blodfyllda kräken som släppt och naturligtvis ligger där mitt i vägen på hallgolvet.
Ja eller.

Postat av: Disa

Låter jobbigt.
Hoppas du får en ordentlig nattsömn inatt då.
Själv är jag uppe före klockan mest varje morron numera..
De e väl åldern :/
Ha det gott //Kram//Disa

2006-05-15 @ 08:59:08
URL: http://spaces.msn.com/disaed
Postat av: Amaltea

Hm...vem vet vem som var där....

Hur som helst sömnen är såååå viktigt, får jag inte min vanliga dos, är det som förgjort för mig. Hela dagen blir fördärvad.

(((Kramen)))

2006-05-15 @ 21:47:15
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback