Vad har.......ja lite av varje idag!!!

Ja nu har man väl kommit i ordning igen efter gårkvällens bravader. Sommar innebär mycket tillställningar, de gäller att vara uthållig ha gott humör och ork. I helgen ska jag ta de lugnt, nja jag ska varjefall inte ut och festa. Men nästa vecka avlöser festandet varandra både tisdag och onsdag är jag bortbjuden, så idag tog jag semester onsdag torsdag nästa vecka, för på tisdagen ska jag till annan ort och då är de så trögt att jobba dagen efter, man hinner liksom inte hem, de e ju alltid övernattning o så.

Midsommar firar jag alltid i Småland, men i år har jag inte lust. Jag vill vara hemma, men alla mina vänner jobbar midsommarhelgen så jag får kanske käka min sill och potatis själv, de går ju de med *ler*. Man är väl alldeles ”utfestad” när midsommar kommer.
Ja man får väl se hur de blir. En dag i sände.

Igår var min äldste son med sambo i Tyskland och kollade på VM-fotbollen, de sa att de var en upplevelse som hette duga men svår att återge i ord till andra, någon man nog måste uppleva själv. De lät så härligt, över 40 000 svenskar hade varit där, häftigt, kan tänka mig hur läktaren gungade och hur folk skrek, sjöng och dansade när Sverige gjorde mål. Kul de vann nu, så slipper alla kritiker gnälla på dem. Men England är nog ett surt äpple att bita i, ingen lätt match, men eftersom jag tror på killarna så tror jag de vinner med 2-1. Kanske skulle oddsa på det!

Idag blev jag av med ett stort orosmoment, min mellanunge sålde sin MC. Gillade inte den för den var lite konstig, den gick ofta på bara ett hjul och inte nog med det, då gick de fort också. Avskydde de där bravaderna, men vuxna ungar lyssnar inte så mycket på sådant, de e lugnt sa han alltid, sluta oroa dig. Nu har han bytt jobb och börjat på annan ort, så nu ville ha en bättre bil istället och så är de nog roligare att åka bräda på havet en att köra MC, ja billigare varjefall. Han har så mycket konstiga intresse den grabben, ju fartfullare och mer spännande det är, ju bättre tydligen. Men man ska ju ha kul när man är ung, ja de ska man ju när man är ”i övre tonåren, som jag” också, men vi har nog kul på lite olika sätt. Funderar på!!! Undrar om ungarna också sitter och oroar sig ibland, ja jag menar för vad mamma gör..*gapflabb* Förmodligen!!! Men de e klart är man borta någon gång och inte sagt till någon av dem vad man är, ja då går faktiskt larmet…operation efterlysning av morsan! Men jag har ju en mobil ”utan avstängningsknapp” men de händer ju att man befinner sig utom teckning för dem.

Ikväll efter att kompisen, jag och hundarna varit i skogen (vad mygg de e i år) ja sedan jag kom hem har jag stått och gjort smörgåstårtor (igen) vad snäll man är. De e 25-åringen som ska ha fest för sina kompisar i morgon kväll, oh då var de önskbart med smörgåstårtor, ja de e ju helt klart enklast. Jag snodde undan lite ingredienser och gjorde en lite smörgåstårta till mig också. (fräckt va?) Ja så i morgon bitti blir det till att garnera dem. Så då vet man vad man har att göra på förmiddagen. Sysselsättningsproblem har man inte så många. Har man inget att göra, ser någon annan till att man får det.

Nu ska jag leta upp min säng…god afton!!

A

Kommentarer
Postat av: Amaltea

Tycker och tänker med ben som blänker …du får mig alltid att gapskratta

Trodde jag skulle läsa en blogg om nyrakade ben *fniss*

Konstig cykel han har ”ungen” din ... mest på ett hjul *fniss*
Så skönt att den är borta nu …
Jo men visst undrar ungarna mina, dom två stora mest, … …
Inte alls längesedan det var en liten date ….ungarna var som värsta hökar…
Nu gör du inte så mamma …träffa inte honom där mamma…gör si gör så…det får du inte…
*stön* nå ja ..jag kunde ta det …förstod deras omtanke…
tänk så många gråa hår dom hade sparat mig om dom hade förstått när dom var tonåringar.
Sen ville dom ha rapport med….hallo…inte ska dom veta vad jag gjorde heller…då blev jag rätt enstavig *fniss*
Lite hemligheter får man ha ;-)

Sen håller jag med dig ivad du skrev hos mig, jag tro också det är vi Svenskar som är så snabba att hitta på alla möjliga lagar för att det ska bli så bra för alla oavsett vem man är.
Det där håller inte i många fall…tanken har väl varit god, men det blir fel ….
Det är liksom inte någon som vågar säga ifrån mer…knapp till ungarna ens…
NU SKA det vara så här..punkt slut …
Och nu ska jag gå i säng…punkt slut

Sov gott
Amaltea med håriga ben..fan får fixa dom i morgon *ler*

Postat av: Annika

Haha...mycket snack om ben här ikväll (Amalteas kommentar) jag la nyss ut en blogg med mina ben...väl synliga...;-)
Visst behöver man säga ifrån om man inte orkar eller har lust att fira tillsammans med andra...det ska ju inte vara något tvång med högtider...många ser det nog som ett måste många gånger...hoppas du får det bra nu då över midsommar...
Tänkte på din son och MC:n...vet inte om det är ålern...eller en viss "drive" som vissa har i sig...att de tror att de är odödliga...vissa får ju kickar av att leva på gränsen...själv är jag livrädd att ens sätta mig i en bergochdalbana...;-)

Och jag håller med dig...du är verkligen snäll och go du...bakar smörgåstårtor...men visst blir man glad också av att känna att man kan göra andra glada...och råker det dessutom vara ens egen son så blir man ju överlycklig...
Ja glad blev jag också av att du tittade in hos mig igen...*fniss* trodde du hade bloggsemester...;-)
Önskar dig också en redigt skön och go och utomordentligt underbar helg....

Stor kram!

2006-06-17 @ 00:35:57
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Badaren

Hm... Håriga ben... Hm... Ja, eller nått...

Festlig balja du hittat, tror du att den har en minskande verkan på den nersänkta "föremålet", ja att den kan "skrynkla till vet vi ju, med kan den oxå minska volymen på omkretsen av det man nedsänker i den... Ja, bara några få kilo eller nått. Förtrollad som den nu verkar vara...
Om så är fallet så skulle jag vilja boka tid för ett bad, hm... det skulle inte skada om Bo oxå blev lite "lättare", så han får väl ta ett dopp han med.

En som hoppas på ett under.

2006-06-17 @ 11:51:33
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Mammaanna

Tjolahopp!
Vad skönt det är att läsa att det är fler än jag som har fullt upp...
Här är det snart semester, och jag hoppas att den blir bra..
Ha det skönt och festa ordentligt!
Kram mammaanna

2006-06-17 @ 16:53:37
URL: http://alu039mammaanna.spaces.msn.com/
Postat av: Anna-karin

jösses inser att slavandet aldrig går över..*L*...inte om man läser det du skriver i alla fall..och vad mysigt med fester...det är något jag kan sakna i mitt liv ibland..men jag vet ju att det är orken som tryter...men jag funderar över varför min space invaderas av italienare och kineser..hmmm..kram gumman..

2006-06-17 @ 18:29:40
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Annika

Vi får hoppas att vi är normala...*fniss*...jag tror i alla fall inte att jag skulle trivas i tvångströja...;-)

Trevlig kväll, och en underbar Söndag önskar jag dig...

Kramar

2006-06-17 @ 20:59:40
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Disa

Hoppas du sussat gott då :)
Ha en skön lat söndag
kram//Disa

2006-06-18 @ 09:12:40
URL: http://spaces.msn.com/browneyezto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback