Nu planerar hon....den här fröken...vad blir av??!!

Pust en enkel promenad några km med hunden och man är genomsvett. De e så kvavt ute så man vet inte vad man ska ta vägen, det ska säkert bli åska o regn i natt också. Men de e ju bra att det är bra väder på dagen o dåligt på natten, det är ju så de ska vara om de ska vara.

Jag är förvånad själv men jag kom faktiskt ihåg att köpa jord idag, så nu är alla blommor planterade på altan också. Kom på att jag nog ska sätta nytt staket runt så kanske jag börjar utnyttja den där sidan av huset också, de vetter ut mot stora vägen så jag är mest på insidan av huset så att säga. Men igentligen vill jag ju flytta, men de kan jag ju inte göra förrän jag hittar något lämpligt att flytta till. Oh de lär inte bli i sommar. Det ska bli mindre och helst vill jag att de ligger lite mer i skogen, fast inte för långt in..*ler*, de här blir nog inte lätt. Men jag sitter inte i sjön så jag avvaktar tills mitt drömhus uppenbarar sig. För de gör de, förr eller senare.
 

Idag smidde jag lite semesterplaner. Ja igentligen inte när jag ska ta semester utan snarare vad jag ska viga 1 vecka till. Jag tar nog bilen och rumlar runt lite var och här i landet. Hälsa på lite folk, bor på hotell, shoppar, ta del av lite sevärdigheter och ja bara latar mig och har de skönt.
Tycker de kan vara trevligt faktiskt, de e sånt man aldrig gör annars. Jag vill att den här sommaren ska bli lite annorlunda, så jag spinner vidare på detta och funderar på vilket håll jag ska köra. Höger eller vänster, upp eller ner..ja de ger sig med tiden. Helt vill jag ha med lilltjejen så de blir att leta om hotell som tar emot ”lurviga unga damer”.  Jag har aldrig tidigare i livet tillbringat en semester på egen hand och gjort sånt som bara jag vill, så de här hoppas jag ska bli redigt spännande och bra. Jag har så många kompisar som reser omkring själva då och då och tycker det är toppen.Så nu måste jag också känna på hur det är.   Har väl hoppats på att komma upp till brodern i Norge med i sommar, men nu kommer de hem till Sverige nästa vecka så kanske väntar vi till hösten med det. Vi får se. Så Doris på Island, ja dit skulle jag så gärna vilja flyga, det är ett annorlunda land, ett land jag är väldigt nyfiken på och med glädje skulle besöka och utforska. Det är mycket man vill göra, frågan är bara hur mycket som blir av. Man har ju inte semester hela året och inte en kassa som klarar vilka utsvävningar som helst, för jag vill ju gärna åka till värmen i vinter också. Oj oj….nu blev de mycket. 

I morgon ska jag varjefall vara ledig från jobbet. Jag har massa privata samtal och saker jag måste fixa, det är hopplöst att sitta med sånt på arbetstid så nu tog jag en dags ledigt mitt i veckan så jag får de avklarat och kan koppla bort det. Så blir de nog en liten tur till en kompis och kolla hennes växande mage, känner att jag försummat henne sista tiden, vill ju inte att hon ska glömma bort mig hon är ju också mamma till min favorit- unge, han får ju absolut inte glömma mig!!
 Nu ska jag ta kväll, ja jag ska bannemej lata mig IGEN…de e så skönt. 

Jo så var det en sak till:
 
Ilskna, småtjuriga människor kan ju ibland vräka ur sig”ta dig i asen”
Men att folk rent av kunde ”krypa in i sin egna rumpa”
De hade jag inte en aning om!? 
56582-116

A      

Kommentarer
Postat av: Whippan

Hej Anki.
Tack för din kommentar i min blogg. Det är tufft att vara förälder det kommer vi inte ifrån. Man gör det man tycker är rätt och hoppas det ska vara positivt för ens barn. När det gäller alkohol så är det en väldigt svår bit och jag vet inte längre vad som är rätt eller fel. Såg något dansprogram på TV:n igår och där var det en kille som var nykter alkoholist. Hans föräldrar hade förbjudit honom att dricka alkohol innan han fyllde 18. När han så blev 18 och började dricka så gjorde han det var dag till slut vilket ledde till att han blev alkoholist, han var nu 22 år och hade varit nykter i 60 dagar. Det får en att tänka till och det känns som hur man än gör så blir det fel på något sätt, eller kan bli väldigt fel. Att vara öppen i en familj och prata med varandra är oerhört viktigt tycker jag och vi gör det i vår familj också, om allt.
HOppas du får en fin dag.
Whippan

Postat av: Anna-karin

hmm..tja du han var duktig..mm..men du planer och vilja fattas verkligen inte hos dig *fniss*...men det är ju börsen som alltid styr..den bistra verkligheten..kram

2006-06-28 @ 14:41:36
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Anki

ska själv åka iväg ensam när min semester börjar. de yngre grabbarna ska köras till kollo den 8/7. det är när min semester börjar det. men de önskar att tiden kunde gå lite fortare så de kommer iväg, hihi. känner lite av en längtan jag med.
hoppas du får en härlig bilfärd, för det är inte dumt att bila omkring. man ser så mycket mer när man kör genom sverige.
kram den yngre Anki

2006-06-28 @ 20:58:11
URL: http://newborn
Postat av: greken

såg att du tassat in i gästboken...ha en sjysst semester med sånt som du gillar:-)

2006-06-28 @ 22:47:45
Postat av: Marie

Hej!
Vad modigt att semestra själv..tycks också bli allt vanligare...innan i kväll kom en granntjej och ville låna datorn för att se om det fanns restresor i nästa vecka..hon skulle åka själv med sin lilla 4-åriga dotter...
Vi åker till polen nästa vecka...billigt..billigt!
http://www.team-polen.com/
Har varit där många gånger så det kan jag rekomendera å de varmaste...om du får någon tid och lust över...men tyvärr inte för våra fyrbenta vänner :-( Men vet att Ozzy får det så bra han bara kan där han ska vara!
kram
Carpe Diem
Marie

2006-06-29 @ 00:30:47
URL: http://ozzyboss.spaces.msn.com
Postat av: Nallemamma

HEJ HEJ!! LÄÄÄÄÄÄNNNGGGGEEEE SEN DE VA!!
Hoppas du har de gött ,, Fin bild du har här *fniss*,,, hoppas komisen Ebbha mår gött me!?
kramixx från hoj åkande Nallemamma ZOOOOOOOM!

2006-06-29 @ 08:58:16
Postat av: Cajsa

Hej!

Lite äckligt att kunna krypa in i sitt eget arsle!

gud va hemskt det där med Nanne asså! Hon betyde allt för mig.. skriver väldigt ofta till henne och hon stöttar mig när jag mår dåligt.. och hon skriver om mig i hennes dagbok på hennes hemsida om hur jag är duktig som kontaktar BRIS och en lärare om mina problem.. Nu är det vi som får stötta henne! Vår lilla sötnos kan väl inte bara bli sjuk bara sådär?! (okej tydligen då men i alla fall..)

kolla gärna min hemsida om henne: http://www.nanne.4w.se

kram kram! // Cajsa..

2006-06-29 @ 12:00:01
URL: http://www.nanne.4w.se
Postat av: Paula

Hej tjejen! Va skoj det låter att bila ensam på semester! Skulle inte jag ha min älskling så skulle det funka för mig med! Däremot har jag åkt själv utomlands många gånger, när jag var uuung! Nu har ju vi det gott här på landet året om, men visst ska vi försöka få något litet miljöombyte ändå. Dock inte under juli, då jobbar gubben som mest...så är det att bo på en turistort/Kramiz

2006-06-29 @ 14:20:02
URL: http://www.paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback