Nu är STUDENTERNAS gladaste dagar.....!!!!

56582-108

Nedräkning till den stora dagen har börjat 6 dagar kvar!!

 

Jo nu är det igång, de eviga rännandet på fester o stan varenda kväll. Minnena ploppar upp, ja de här är ju inte första gången, minns själv och minns de andra fyras dagar INNAN studenten, PÅ  studenten och EFTER studenten.

De dräller om dem på stan, varenda kväll, glatt tjoande i sina fina mössor, en del lite väl överförfriskade. Oh där mitt bland dem går min lille student. Klart mamma är orolig. Vad hjälper det att jag gått igenom det så många gånger, de e ju här och nu vi är.  Men naturligt vis hoppas jag att alla studenter kommer att minnas de här dagarna som något roligt glatt och positivt.

Börjar bli lite nervös för själva hemfärden. (från stan till hemmet) Ja jag har ju fixat en ”dröm” för grabben, ”hemligstämplat” (man vet aldrig vem som läser här) men den där farkosten ska på tävling i helgen oh….de måste gå bra. De finns förvisso några i reserv men de e ju JUST DEN VI VILL HA. De ska bli så spännande att se hans min?!

Jag har ju en nedräkning till, de e ju bara 2 dagar kvar:
SEMESTER….SEMESTER…..bara en vecka men de e gott det. Vem hinner jobba när man har ett 25-årskalas och en student på programmet samma vecka. Ja, semester, nåväl ledigt från jobbet då!! Ska ju inte ligga o lata mig precis.
Så kommer ju mams och ska bo in sig en vecka, så jag antar att jag får ut på både det ena och andra för den damen är sällan stilla, jo när de är serie på TV, då kan jag andas ut och vila mig.  Den störta skillnaden på oss är just där, vid TV:en. Jag ser nästan aldrig på TV hon sitter klistrad framför flera serie som går dagtid. Men förvisso, kanske blir jag också sådan när jag kommer upp till 70…*ler*. ((för de hoppas jag att jag gör))

Ha en underbar dag ALLA….!!!

A






Kommentarer
Postat av: jennyudden

Vad skönt det låter med ledigt en vecka!!!
Hoppas du kommer få möjlighet att riktigt ta hand om dej själv!!!!

2006-06-01 @ 14:52:09
Postat av: Paula

Jamen vi flyttar en gång om året, inte lätt att hålla reda på oss! Vi bodde strax intill här i lägenhet ett drygt år men fick chansen att hyra stugan dit vi flyttade i slutet av mars. Typ 200meters avstånd...
Vi ska fira en student på måndag,yngsta bonusdotterns tur, sen är det klappat o klart! Puh!
Så vi reser till kungliga huvudstaden redan på söndag, passar på att träffa syrrorna också.
Hoppas nu att du får en rekorderlig pingsthelg med alla uppvaktningar och dylikt. Dendär polaren du såg uppe på himlen, kan du se till att han håller sig vaken under helgen? Kramiz

Postat av: Amaltea

Ha Tv ...bildskärm som bildskärm ....ni kanske har fler likheter än du tänkt på ;-)

Mamma´s lille student ...så gött det lät ...dom blir aldrig stora för oss eller hur...såna e vi...vi mammor *fniss*
Du kommer att ha händerna fulla förstår jag ...med alla bestyr..nyfiken blir jag på hans "dröm" men jag förmodar att vi får en liten rapport här ...när drömmen väl blivit synlig ...

Ha det gott

((( Kram )))

2006-06-02 @ 00:36:44
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: anki

wow du får lite fullt upp. hoppas och håller båda mina tummar, men jag tror på dig så det behövs säkert inte. jag får två stcken om två år, hjälp. nej det fixar jag nog då. min äldste får nämligen ett extra år. 25årskalas inte dåligt, hur mycket får du vila? de två sista dagarna, hm.
en jätte kram på dig och sol önskar jag dig.
Anki den yngre men inte så långt efter dig, hihi.

2006-06-02 @ 01:12:25
URL: http://spaces.msn.com/newbornsweden/
Postat av: Annika

Ja kan du inte viska till mig i alla fall...loooovar att jag inte säger nått...;-) Har näsan lossnat från bildskärmen nu då? Jag la in en redig knuff...jag är ganska så effektiv när jag är på det humöret...och ställer alltid upp för människor i nöd...Hihi..

Ja du verkar ha ordentligt med jobb framöver...dock av det trevliga slaget...tänk vad spännande...ja och lite skrämmande kanske också (eller?) det måste va för studenten...nu är det vuxenlivet som står för dörren...Har du snickrat ihop en liten skylt med det söta bebiskortet på då? Det fick jag aldrig något...saknar det...men det kanske går bra att göra sig en skylt nu också och ansluta sig i mängden av studenter...ingen skulle ju märka att jag inte hörde hemma där...ja det tåls att tänkas på detta...;-)

Må så gottit...
Kramar
Annika

2006-06-02 @ 01:50:59
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Dan från Lidköping

Hej vännen!

Vem minns inte studenten. Hoppade av skolan efter nian, trots att jag redan hade kommit in på gymnasiet, Ville ju ut och tjäna pengar. Fanns ju gott om arbete även för de utan studentexamen. Arbetade hårt ett antal år. Låg ute på traktamentsjobb och tjänade grova pengar, men sparade jag något? Mycket lite. Speldjävulen fanns ju i kroppen och någon travbana fanns det ju alltid inom räckhåll. Har man ett beroende, är inga avstånd för långa. Sent omsider tog jag iaf mitt förnuft tillfånga och läste till byggnadsingenjör. Minns att vi byggde en fyra meter hög Coca Colaburk med en stol längst upp, dår vår klassföreståndare fick sitta när vi drog tåget genom sta´n. Det var de lyckliga åren när livet lekte.
Orkar inte bli mer nostalgisk idag utan avslutar här med att önska din familj och dig:
EN RIKTIGT SOLIG OCH TREVLIG HELG!!!

// TURISTEN

2006-06-02 @ 06:20:20
Postat av: Disa

hallå Anki,,vågar inte säga men...
Ny adress igen...
Läs dagens blogg ,,så förstår du,,,eller inte....:|
:D Är huvet dumt får Disa lida...
Kram

2006-06-02 @ 07:20:39
URL: http://spaces.msn.com/browneyezto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback