Midsommarafton har gått över i kväll.....

56582-114

Tillönskar Er Alla En Riktigt Glad o Kul Midsommarafton!!!


Så kom den då Midsommarafton.
Mitt störta problem under dagen var nog att fundera på var i landet mina ungar placerat ut sig. *ler*. De här är jag verkligen ”oroliga föräldrars skräckhelg”.
Vid middagstid hade alla hört av sig och lokaliserat sig samt önskat mamma glad midsommar.
Den äldsta var hos svärföräldrarna, de visste jag och dit var jag också bjuden, men jag hade lovat äta med mina kompisar som senare skulle jobba natten.
Några är på Öland. En firar midsommar i Karlskronas skärgård och en är hos vänner o tar de lugnt, är chaufför så sambon kan festa lite, och  börjar jobba klockan 7 i morgon bitti.
En sambos jobbar till l 24 i natt och firar alltså inte midsommar alls. .

Jo orolig är man alltid för denna helgen. Jag är själv uppväxt med midsommarfirandet på Öland där var man varje år i ungdomsåren o redan på den tiden var det tämligen rörigt på den ön och det  har inte blivit bättre, Ser fram mot morgondagen när jag kan räkna in alla får. *ler* Jag förstår precis hur mina föräldrar kände när jag var över på ön och firade. Pust. Men varför måla faan på väggen, förmodligen o förhoppningsvis har ungdomarna bara kul o njuter av tillvaron precis som jag själv gjorde då i ungdomen. Ja själv har jag då haft några kompisar här på mat. Vi har firat en lugn och fridfull midsommarafton i min trädgård. De skulle också jobba, en inatt och en tidigt i morgon bitti. Så nu firar jag resten av Midsommaraftons kväll för mig själv, ja o hunden naturligtvis. Så där upplysningsvis kan jag säga att hon gillar inte midsommarmat, ja efterrätten eller hälften av den gick ann, dvs lite grädda.

Fortsatt glad midsommar!!




Kommentarer
Postat av: Disa

mmm..visst känns det igen.
Var är alla och vad gör dom?!?!??!
Vi var då samlade allihop, förutom allra minsta,,,hon var hos sin pappa..
Vi åt gott och hade det lugnt och skönt..
Inte en droppe alkohol,,men skallebank ändå..är det inte underbart!?!?!? :/

ha en skön lördag och hoppas antalet "får" stämmer i slutändan.;)
kram//Disa

Postat av: Badaren

Bo hälsar att ibl. är livet orättvist!

Ja, eller nått...

2006-06-24 @ 11:47:21
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Danne från Lidköping

Hej vännen!

Var det resan till Las Vegas som fick speldjävulen att gripa dig. I så fall ber jag om ursäkt för att jag lurade dit dig. Det var kanske därför jag aldrig såg till dig. Du for väl runt bland spelborden och de enarmade banditerna som en förgiftad råtta.*ler*
Nu var det så att jag hade fruktansvärt flyt vid pokerborden i går morse. I morse trodde jag turen hängde i sig och nära var det, men nära skjuter ingen hare.

Hoppas nu att du spelat 2-1 till Sverige på matchen.

Var rädd om dig och hoppa inte sönder soffan av upphetsning.

// Turisten Dan

2006-06-24 @ 12:45:57
URL: http://spaces.msn.com/dannes1053-sweden
Postat av: Anna-karin

åhh vad jag känner igen mig..jag är glad att den dagen är över..kram på dig..

2006-06-24 @ 19:15:24
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback