Midsommar är slut och vi ser fram mot Jul...eller?!

56582-115
Ja nu så är väl allt midsommarfirande över för i år och alla mina arvingar är hemma hos sitt igen.
Idag blev jag lite förebannat på mina små tultingar, ja ungarna alltså. Vi har en överenskommelse att OM JAG INTE KAN/VILL/SKA HA söndagsmiddag så meddelar jag och om de inte KAN/VILL/SKA komma så meddelar de mig. Och eftersom jag INTE sagt något om denna söndag så förberedde jag alltså middag idag till hela kompaniet. En lämnade återbud för han skulle på annat, så det var ju okey. En ringde 1 timme innan och sa –idag är de ingen mat hos dig va?, Jo sa jag, jag har väl inte sagt något annat. Oj, fick jag i örat, vi kan inte komma, vi var på födelsedagsfest igår, ingen kan köra idag. Då tänkte jag, bäst att kolla med de andra då. Skickade så ett SMS till dem och fick till svar. Nej jag jobbar o sambon ligger sjuk. Ja man blir en aning irriterad när man lagat mat till 9 personer och lite extra som man alltid gör och de kommer 3.  Ja så de fick naturligtvis en liten skrapa. Man kan faktiskt höra av sig. Undrar om jag var så där i ungdomen, i så fall har jag förträngt det bra. Nu funderar jag på hur jag uppfostrat de här gänget igentligen!!
Skillnad är när ”en del av dem” ska bjuda på något, då ska man helst meddela minst en vecka innan exakt hur många man kommer….hummm…ja ja, mycket mat blev de över men de så var här fick med sig hem till morgondagens jobb o så får jag väl ta med mig lite själv också. Ouppfostrade är de mina ungar…inte alls lika sin mamma. *ler*.

Ja förutom att jag lagat mat då till ett kompani som uteblev har jag gjort NÄSTAN INGENTING. Men ikväll när de tre som kom varit här så for vi till sjön hos lilleman och badade. Jag badade inte jag tittade på!! Sen har min minste svärdotter varit här och plockat mina ögonbryn…aj aj. Hon är en sån där liten pysselmaja, så man får ställa upp. Sen lockade hon mitt hår. Men jag har fortfarande babyhår så de sitter i  högst 30 minuter och som hon slet i över en timme. Men hon vet hur de är, fast hon skulle testa sin nya locktång. Man är försökskanin för de mesta, men de e skönt och avkopplande. Jag har varit så lat hela helgen så jag vet inte redigt om jag kommer att orka jobba i morgon, men man får väl rycka upp sig. Kanske dags för lite semester snart, har varjefall börjat fundera på att!!!

A

Kommentarer
Postat av: Annika

Ååå så skönt att göra nästan ingenting...det har jag sysslat med hela kvällen...och jag börjar nog att bli lite trött av det nu...ska snart sova men ville bara in och säga hejsan på dejsan...;-)
Ungarna dina är nog inte så ouppfostrade...bara lite tankelösa ibland verkar det som...;-) Syrran min "glömmer" sig ofta hon med...när hon skulle hit missade hon bussen...och "glömde" att höra av sig och tala om att hon var försenad...jag hann med att bli både jätteorolig och vansinning på henne innan hon ringde...Men ja...hon är rätt väluppfostrad ändå...men på det där tankspridda sättet...;-)
Ja det blev ju matlådor i alla fall...och de andra missade säkert en helt utomordentlig god middag...

Tycker det låter rätt trevligt att vara försökskanin...mysigt att ha någon som pysslar om en lite...
Hoppas du orkar med att jobba lite imorgon...ja eller idag...;-)
Kram kram...

Postat av: Anna-karin

mm..ungar dom ungarna...jag vet och det är alltid lika irriterande att det är så svårt att höra av sig...klart att du måste få semester..det röstar jag på...*räcker upp handen *...kram ..

2006-06-26 @ 10:22:03
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Doris

Så härligt det låter med någon som vill pyssla med en på det viset, jag har "bara" två" söner och de vill minsann inte pyssla med sin mamma ;-)!
Men det var ju tråkigt att du fick stå och laga massor med mat och bara en tredjedel kom och åt av den :(, men någon kom ju i alla fall ;-)...
Sköt om dig!
Kramar, Doris

2006-06-26 @ 11:12:01
URL: http://dorisadamsdottirkambi.spaces.msn.com
Postat av: Amaltea

Nääää hä ...nu blev jag ledsen...så får man inte göra mot sin mamma ...fy fy ...

Ny regler nu va ??

(((Kram))) till den fina mamman

2006-06-27 @ 00:44:37
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback