Lite svårsmält föda...oh annat ointressant...

Här är jag, full av skruvar och muttrar. Hårdsmält föda men ganska gott.
Som extra krydda tog jag också en runda runt Apoteket idag och köpte en burk järntabletter.  Så ska vi se om jag får fart på värdena. 56582-113

Idag var vi lite smått galna på jobbet och grillade korv på lunchen, mitt i gassande sol och si så där 28 grader varmt. De var gott. Ibland blir man bara så där jättesugen på en grillad korv. När jag körde hem såg jag en skylt Jordgubbar 200 m, oh så gott tänkte jag, de ska jag stanna och köpa och svalka mig med ikväll. Gissa om jag blev besviken när de inte fanns en enda jordgubbe att skåda varken inom 200 m eller någon annanstans. De hade väl sålt slut och glömt ta ner skylten, snyft.

För övrigt har jag inte varit speciellt nyttig idag. Jo de e klart på jobbet fick jag ju en hel del gjort, de sista deklarationerna som hängt över mig är ju faktiskt också slutförda och lämnade till skattemyndigheten. Alla måsten är avslutade och jag har faktiskt lyckats varva ner mig själv till normal nivå igen. Sov som en stock inatt, hela natten och tillräckligt länge. De e otroligt vad vi människor kan komma upp i varv när de är mycket som ska fixas o donas och alla de där MÅSTENA…pust.  Ikväll har jag stånkat på vandring med hunden, som för övrigt tycket de e alldeles för varmt nu ute. Men ut måste man ju trots både värme och kyla. Fast hon föredrar nog kyla. Sen har jag suttit i telefon o joddlat med en kompis (jag hatar telefoner) beroende på att jag liksom får nog av dem inom arbetslivet. Men sina vänner måste man ju offra sig för ibland och joddla på även i telefon.

Men nu har jag ”tagit hand om mig själv” en stund. En skön svalkande dusch, lite ordningsgöra av naglar och fötter, lite allmän smörjning o så i världens tunnaste och minsta nattlinne, som svalkar lite.  Varför har inte jag AC i mitt sovrum? Det är ju många som har de nu i husen, bl a min yngste son. Oh naturligtvis är mamma grön av avund. Oh dogen, ja hon skulle bara älska det.
Lika skönt som det är att ha värme på vintern vore det att ha lite kalle på sommaren. De blir lite klippigt i sängen när de är upp i mot 30 grader i rummet när man ska sova. Endå har jag tvärdrag på övervåningen.
Nej, nu ska jag inte gnälla det är ju UNDERBART att vi ÄNTLIGEN fått härlig go sommarvärmen.

God Natt Internetvärlden.

A








Kommentarer
Postat av: Annika

200 meter jordgubbar hade jag velat se annars...låter som en rejäl gubbe det...svårt att få hem på cykeln bara...;-)
Vad skönt å höra att du verkar vara lite piggare.
Visst är det lätt att varva upp sig...men inte alltid lika lätt att komma ner sig...nä det blev fel fast rätt ju..*fniss*
Vi har rätt svalt här hemma hos oss...men jag vet många som lider i värmen också...AC skulle nog vara en bra lösning för dig kanske...annars kan du väll ta med dig hunden och sova hos sonen...han skulle nog bli jätteglad om mamma flyttade hem till honom över sommaren...;-)
Sköt om dig och stressa inte upp dig igen...inte förän du fått ordning på blodet i alla fall...luuugn och ro...
Tack för din kommentar också...blir alltid lika glad när du svänger förbi...du är en frisk fläkt du...
Sov gott
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback