Jag BARA undrar,,,får man det ELLER??

56582-114
De var något jag inte förstod:
Man vill höja flygskatten i Sverige (förvånad, nej inte när de gäller nya skatter) flygbolagen hotar att lämna oss. Miljöpartiet sa:
De bidrar mycket till att miljöföroreningar i luften, därför ska de vara med och betala också.
MEN låt mig få undra:
På vilket vis blir miljön bättre av att man höjer skatten?
Jag hörde aldrig något om att man ska förbättra miljö i luftrummet,
Missade jag något?

Så:
Varför får Kommunerna?
Ja hur KAN vissa kommuner få betala endast 25;- i timmen till sommararbetande ungdomar? En vanligt fristående företag skulle med störta sannolikhet bli lunchade av fack o folk om de behandlade ungdomar så, oh det med all rätta. Det är en ren katastrof och utnyttjade av arbetskraft att betala dessa simpla timpengar.
En politiker som står o tjattrar i en talar stol och svalkar sig med vatten, gör inte av med en enda kalori, vad får han/hon i timmen. NI BORDE SKÄMMAS.
Varför finns fackförbundet Kommunal, om de godkänner detta?

Sedan, ja senare ska vi tala om Robin Hood, alla minns väl honom.
Snart behöver vi en ny….här i Sverige, ursäkta men är de tillåtet att fortfarande
nämna vårt land vid namn?

A










Kommentarer
Postat av: Amaltea

Ah ..men det därmed kommunernas sommarjobb har ett alldeles speciellt gott syfte.
Det är till för att ungdomar ska förstå att man måste arbeta för att få pengar, att dom stekta sparvarna inte kommer flygande in i munnen.
Dom är till för ungdomar mellan 15-17 år som annars inte heller kan få något jobb. Jo och skulle mot förmodan finnas något till denna grupp, så kan dom ju söka och ta det då.
Tanken är nog bara som sagt att visa dom verkligheten, att bryta mönster. Jobben är ”konstgjorda” dom får aldrig täcka en vakans på en arbetsplats. Dom är skapade endast för den unge, och man kan få ett sådant jobb under 4 veckor på sommaren Är man 14 år och får ut närmre 4000:- (dom betalar ju i princip ingen skatt) för en månad på ett dagis eller för att ha hjälp skolvaktmästaren. Tycker jag det är bra. Vi vuxna måste hjälpa till att motivera barnen istället att det är bättre att jobba.

Sen vad det gäller politiker lönerna så har det ju tappat allt vett
statsminister som har 117 000:- och lilla frun med sina 230 000:- i månaden
i månaden, många kommer inte upp till 200 000 på ett år…..
men det är skillnad på folk och fä.


Ha en go dag !

(((Kramen))

Postat av: Disa

Ja,,skit är det med dessa bannade politiker,,,dom är inte riktigt navlade nån av dom...
Men men,,så är det ,,,
Hoppas du annars har det gott :)
kram//Disa

2006-06-14 @ 14:39:02
URL: http://spaces.msn.com/browneyezto
Postat av: Badaren

Mja... Anki du har faktiskt rätt att bli förbannad, för det skiljer rätt mkt mellan vad de olika kommunerna ersätter ungarna med. Undrar vad kommunal kommer att göra åt det...
Jodå, än så länge tror jag att vi får kalla vårt land för sverige. Jag var på en skolavslutning i går, och tror du inte på f-n, vi sjöng vår natitonalsång två gånger, både när vår fana (ja, den gula och blåa du vet) bars in och ut, och tror det eller ej... med den gamla vanliga texten, och ingen, och jag menar ingen klagade på det... Fantastiskt va?

Eller?

2006-06-14 @ 17:58:23
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Badaren

Anki, tryckfelsnisse påtalade ett tryckfel, men jag lyckades förklara det med att jag var så upphetsad. Bra va?

2006-06-14 @ 18:01:02
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Sussie

Hej du, ett tag sen, allt ok med dig ? Jag pustar ut efter en bal och student i helgen med vår dotter.Är lite lat och har ingen ork att skriva men en litet titt ska du allt få ändå ;-) Kramis SUSSIE

2006-06-14 @ 21:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback