Inköp o sånt...osv .....o lite till!!!

2 dagar kvar.....
56582-108


Experiment  solbränna…ja falsk men vad då? Det funkade. Enkelt var de också, bara att stryka på som vilken cream som helst. Nu är jag brun, häftigt!! Men jag ska kleta på några gånger till så blir jag som en pepparkaka.  *ler*.


På förmiddagen var jag ute på en läskig skogspromenader med hunden. När vi gick var de jättefin väder och solen brände skönt. När vi gått en bit i skogen försvann solen och de blåste upp och blev grått och kallt. Rent otäckt blåsigt o kallt, var som vi plötsligt befann oss i någon höststorm eller nåt. Redigt kusligt var de. Inte en människa så långt ögat nådde och förutom blåsten som tog i träden var de alldeles tyst. Var enda fågel slutade plötsligt sjunga.

Det var så otäckt att vi vände och gick in i samhället och gick istället. Ibland är man fjantig och stirrar upp sig själv som en liten barnunge som tappat bort mamma i affären.


Min käre svärdotter som skulle med och handla idag var färdig vid 2-tiden. Ja se ungdomar de sover bort en stor del av sitt liv (jo de gjorde jag också när jag var yngre) fast inte i hennes ålder för då hade jag redan 3 barn, så då var man glad om man fick någon sovmorgon.

Vi kom varjefall iväg på vår ”köpa mat runda”  och köpte alla ingredienser  som ska vara till smörgåstårtor och tårtor. Dyra jordgubbar hittade vi också. 99:-/kg. Ja de fanns inga andra så de var bara att handla och se glad ut.  Många bärkassar fick vi ihop, men jag tror vi fick med allt som behövdes varjefall, så i morgon kväll är de bara att börja tillverka dem.


Jag vet inte när gästerna kommer i morgon, ja vi ska ju ha kalas med. Så jag har garderat mig både med vanlig mat, tårta och kakor. Sen får vi väl se hur dags de dyker upp och vad de passar sig att bjuda på. Han ska ha sin rediga fest nästa helg i stan, så i morgon kommer bara de allra närmaste och grattar. Lugn o rekorderligt hoppas jag.


Nu har jag rent omkring så mycket idag, både i affärer och med dammsugare o sånt här hemma så nu tänker jag ta afton och lugna ner mig lite.


God natt internetvärlden.


A







Kommentarer
Postat av: Anna-karin

tassar in och tittar..men oo så gott och fint..*Ler*...kram gumman..hoppas att allt är lyckat...go gumman...

Postat av: Amaltea

Oj Oj så mycket fix du har ...

hm...jag kanske är lite ungdom ändå då *fniss* ...tror jag sover för mycket med ... *ler* ibland...i dag i solstolen...så skönt ...

2006-06-06 @ 16:04:14
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback