Fredag o lite allt möjligt, bl a gardiner...nya...!!!

Så var de fredag igen. Den här veckan har gått extra fort tycker jag, kanske för att jag varit ledig. Fast sanningen o säga så har jag varit inne och jobbat idag några timmar, de var en del jag helt enkelt var tvungen att ha klart innan helgen. Så fick jag samtal från en som väntar på sin deklaration, hade nästan förträngt den, nej jag får nog ta och slå ner rumpan och fixa den i helgen, för nästa vecka är de STOPP för fler deklarationer. Skärpning på mig.

Efter jobbandet (som faktiskt var kul och avkopplande en stund, från allt annat) så har jag varit i andra änden av Blekinge med Mams idag. Vi har varit hos Carlssons, finns de någon affär i världen som har så mycket skit som den? Där är ingen ordning alls, oh är de något jag uppskattar så är de affärer som har ordning o reda på sakerna. Men men jag hittade faktiskt billiga snygga panelgardiner, 4 st för 139:- kan de bli billigare. Därtill fanns panelvagnar i tvåpack för endast 29.90, de e skitbilligt. Tror jag gav 79:- för de jag köpte sist i stan. Ja då har jag gjort FYND idag ju.

Därefter fortsatte vi till Lidel och handlade lite billig ost o lite av varje, sånt där bra att ha i kylskåpet. Äta bör man ju, vi slog till med pyttipanna ikväll, en redig lyxmiddag…ah, jag tycker inte de smakar redigt med mat i värmen, glass räcker gott igentligen.((Hoppas inga barn läser detta nu,,,aja baja vara gott föredöme för de små, ska ju vi stora vara!!

Jag fick faktiskt en present av Mams idag också, en ny plånbok och en väska. Snäll är hon lilla Mams, de hjälper inte att man säger NEJ, fast tyvärr har ju jag blivit lika dan mot mina barn..*fniss*. Nu har hon placerat sig vid dessa eviga serie som går på TV, de e liksom ett måste, fattar inte hur hon kan se skiten, för de e verkligen redig skit, Glamor, Våra bästa år, oh fågelholken vet vad de heter alla, oh alla är bara massa intriger. Urk,,men faktum är att igår kväll satt faktiskt jag också still vid TV:en och kolla de en film på 3:an, den var mycket spännande och bra. Jag måste ju försöka hålla Mams sällskap lite i TV:soffan annars känner hon sig ensam.

Nu ska jag ta fredagskväll i de underbara sommarvädret.

A

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

hej min goa anki..vad skönt för dig med helg..en annan ska halta med kryckor i soffan och hoppas på att domna bort ett tag..

Postat av: Annika

Oj du har haft omvända världen där hos dig idag...inte många som skulle tycka att det är avkopplande att komma till jobbet från ledigheten...;-)
Du verkar ha fyndat rejält idag också...och jag antar att du inte köpte det där som inte var bra på Lidl...hasselsnurrorna...eller vad de nu hette...;-)Hoppas att gardinerna passade finfint nu då...
Vilken snäll och gullig Mams du har som ger dig en massa fina saker...klart hon måste få vila sig framför Glamour ett tag ju...;-) Min Mormor älskade alla de serierna också...satt som klistrad framför dem...

Önskar dig en trevlig helg...
Kram

2006-06-10 @ 00:58:29
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Anna-karin

hej gumman..rise and shine..*stapplande på kryckor*...jo det är min sjukdom som tvinger fram kryckor ibland..men det är som det är..man vänjer sig..men det är alltid lika irriterande att behöva dom...mina tonnisar trilla in på morgon kvisten och höns mamma som man är somnar man inte förräns ungarna är i säng..*skratt*...och lillan igång på morgon..*stön*...jaja man sover inte bort livet i alla fall...åhh vad jag önskar att min mor vore sådan.. men jag får ge henne istället.hmm..om bytta roller...trevlig helg gumsan..

2006-06-10 @ 09:23:09
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Dane från Lidköping

Hej vännen?!

Hoppas du mår bra i solen.

Du kan ju guida mig i det trevliga Sverige när vi har så fint väder.
En återtripp till US and Las Vegas kan vi ju göra till hösten.¨
Lovar att skaffa ett rum med bredare säng då om du lovar att inte smita iväg som du gjorde förra gången. *ler*. Nästa gång spränger jag banken på casionot och då gäller det ju att du är i närheten när klockorna börjar ringa.

Ha det nu så bra och njut av livet.

Spelgalne Dan

2006-06-10 @ 12:14:31
URL: http://spaces.msn.com/dannes1053-sweden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback