Fotbolls VM...oh spyorna folk sprider nu...stackas killar!!!

Så handlar plötsligt ”massor” av bloggar om DAGENS MATCH i VM.
Sverige spelar oavgjort mot Trinidad & Tobago.
Det jag reagerar mest mot är alla DUKTIGA människor som NU snackar om HUR DÅLIGA vissa var i laget. Antar att Sverige hade mått bättre om vi sett just dessa NEDVÄRDERANDE människor på PLAN… de kanske hade blivit en match att evigt minnas. Om man kan vräka ur sig hur mycket skit som helts om spelarna på plan där är man själv KANONBRA, då ska man absolut vara med i landslaget, frågan är bara varför de inte är det??!!

Det är väl lite så här med alla situationer där man förväntar sig att folk ska åstadkomma något bra, något man själv inte är kapabel till. Jag har själv tillbringat många år just på fotbollsplaner, njä inte på den nivån dessa grabbar spelar, men när min egna spelar. Det är otroliga elakheter man hör ibland från publiken och de har hänt när de blivit för tilltagande att jag fräckt gått fram till vederbörande gnällspik och sagt
-jag ska säga till lagledaren att de sätter in Dig istället så får vi nog se en match som heter duga, det verkar nämligen som Du är något av proffs på detta. Det brukar bli tyst (en stund). Min tanke och filosofi är helt enkelt
-ingen går ut där på plan för att sabotera matchen, alla gör nog så gott de kan, men ibland räcker inte viljan, ingen ting räcker man åker helt enkelt på en förlust. Hur många föräldrar har man inte hört som stått och skrikit på både lagledare, spelare och domare, vedervärdiga saker. En gång minns jag särskilt, en mamma som bad sig så illa åt att hennes son till slut lämnade plan gick upp till sin mamma och sa
-försvinn här ifrån, du skämmer ut mig.
De e ju ingen sport!! Tyckte verkligen synd om den där grabben.

Trots att de inte vann ikväll Svenska Landslaget så ska varjefall jag fortsätta ge dem mitt stöd och hopp om att nästa gång…..ja nästa gång.
Så lycka till killar i fortsättningen. Hur de en går är Ni trots allt
MITT FAVORITLAG!!!

A




Kommentarer
Postat av: Britt

TACKAR TACKAR för födelsedagshälsningen - nu är det fem minuter kvar av dagen :) Kram och Godnatt!

Postat av: Disa

Yäääähhhchh ..
fotboll...Vem bryr sig?!?!??! :/
:D
Hoppas du mår gott i af och att du får en fin vecka.
kram//Disa

2006-06-11 @ 17:44:34
URL: http://spaces.msn.com/browneyezto
Postat av: Amaltea

Oj Oj, varit och tävlat med min Lillstrumpa hela helgen ....öch jo...i hästsporten är det just lika. På en tävling för en tid sedan blev vi vittne till hur en mamma fullständigt skällde ut sonen för att han rivit ett hinder och blev avkastad av häste. Hur kan man. Vad är det för fel på föräldrarna om dom inte fattar att barnen går in och gör sitt allra allra bästa....

2006-06-11 @ 20:19:39
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback