Du sköna slappa söndag.....du återkommande vila...


Inte fick jag ta del av smörgåstårtan jag smugglade undan till mig själv vid tillverkningen, nej då den åkte allt med till festen. Tänkte att eftersom de blivit tillverkade tillsammans kunde de kanske få hamna på samma fest. De blev några räkor o något ägg över, de fick jag äta upp till frukost, alltid något. Men jag förevigade den varjefall, minnen ska man ju ha. (de kommer ju i regel allt några fler en man tänk på födelsedagsfester så de e lika bara att vara garderad)
56582-117

När jag nu endå var i stan igår och lämnade över maten så passade jag också på att dra en repa på Maxi och göra div inköp. Vi bestämde att vi skulle grilla till middagen idag, så mellansonen som är jägare tilldelade dagen grillstekar av vildsvin, de ska bli gott. På maxi ringde min mobil de var näst minstingen som ville ha tips om en liten present till 25-åringen de skulle ju på fest, så visade sig att han o sambon stod några hyllor bort i samma affär..humm. Ja så vi kunde ju träffas istället för att snacka på mobilen. Tror de satsade på en VM tröja, för 25-åringen är fotbollstokig, ja de e de allihop utom lilleman han tycker ju bättre om motorer. På tal om lilleman så blev han sjuk igår. Halsen mullrade igen så han fick ligga hemma när de andra festade och sambon jobbade. Hoppas han piggar på sig så han kan komma o äta idag och jobba i morgon. Han är ett sånt där halsbarn fast de började inte förrän han var i 16-årsåldern. Läkarna säger han bör ta bort mandlarna men själv föredrar han att kämpa på en så länge varjefall, kanske ändrar han sig med tiden. Vi får se. Personligen o peppar peppar har jag aldrig i hela mitt liv haft ont i halsen, så jag vet inte redigt vad det innebär. Men de ser inte skönt ut när man tittar ner i hans hals.
Stackas mammas lilleman.

I flera år har jag haft ett stort furubord stående i källaren, ja de e mitt gamla köksbord, hur som lovade jag bort de till ett jaktlag som skulle ha det som slaktbord. Men de har blivit stående där nere och igår kom de då äntligen och hämtade det. Skönt nu blev jag av med det och fick lite mer plats i källaren. 

Igår var ”HAN ” här. Blev lite irriterad på honom. Vi hade bestämt att jag skulle ringa när jag kom hem och var klar, men när jag var på väg hem ringde han och sa att han var på väg, men hallå, jag skulle ju ringa. Men han är snäll så han hjälpte till att bära in och plocka, så min irritation la sig snart. Han är så snäll o omtänksam, alldeles för snäll. Fast de e ju liksom över för oss, men vi har väl inte fattat de kanske, vi satte ju punk redan innan jul. Var är detta, ett farligt velande fram o bak. Är man 17 år eller? Nja jag är helt på de klara med att jag avslutade för att avsluta men endå, man blir väl aldrig redigt vuxen o förståndig. 5 år sätter väl sina spår, tur vi inte bor i samma stad bara, nästa gång ska jag säga NEJ när han vill att vi ses (de har jag sagt förut, ja ja ibland flera gånger i veckan, humm) Igentligen skadar de ju ingen annan så de spelar ingen större roll, tids nog kommer väl den definitiva punkten.  De här är en rörig historia om en snäll man och en elak kvinna, eller nått. Kärlek är världens mest komplicerade ämne. Mycket vacker men också ibland sorglig när en känner o en inte. Eller när en inte redigt vet vad den känner.
 

Så igår gjorde jag något ovanligt, jag såg en film ”Änglarnas stad” himla rar ju men sorglig. Men de var stort av mig att sitta still i TV-soffan. Kände mig redigt stolt.
De är faktiskt skönt att sitta där och bara njuta, alla gör det, nästan alla, men jag har väl myror i rumpan eller nåt, de har bott där hela mitt liv.

Det blev en sen tur i skogen igår. De gillade muggen de hade väl inte vittrat blod på hela dagen verkade de som varjefall av deras anfall att döma. Men jag lurade dem..ha ha, mej gillar de inte så mycket, har äckligt blod, gillar bara mina fötter och de hade jag dränkt in med myggspraj. Inte nog med det, jag sprutade på hunden också. Sa till gumman att blunda för matte ska spruta lite myggspraj på dig, hon tittade stort??? Ja de fattade hon inte, men jag lyckades få dit lite o på öronen, inget skönt verkade som, men myggorna är ju tokiga i år och många, man är chanslös när de anfaller. Nu fick de dock tji, för nu var inte ens gumman go att sticka i. HAN fick vänta hemma.

Idag är de söndag igen och idag kommer då ungarna hem på middag, vi har ju hoppat över några söndagar nu pga annat ståhej som varit. Idag uteblir den äldste han är i Finland på nordisk segelmästerskap så sambon kommer själv. Förhoppningsvis är lilleman så pass pigg att han kan äta, annars kommer väl hans sambo också själv. Vi ska varjefall grilla som sagt, de är lite halvmulet ute nu men de ser ut att spricka upp så till kvällen när de är dags skiner nog solen igen.

Nu ska jag ta en dusch och ta en promenad med hunden. Om jag kan inhämta lust under dagen ska jag banne mig hänga upp mina nya gardiner. Men söndag är ju slappa dag, så ja kanske får de vänta.

Trevlig söndag!!

A


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

kärleken..hmm..finns det något svårare ämne? nopp tror inte det...och vad är rätt och fel??..jag vet då inte..jag vet en enda sak...det är att den enda jag med hundra % vet ska följa mig på min resa i livet är jag..och myggorna är en himla plåga..håller med...skit skoj med nya gardiner..har själv bytt till nya i 3 rum...kram gumman och hoppas att eran söndag blir mysig..

Postat av: Badaren

"Once upon a time, a girl asked a guy

"Will you marry me?"

The guy said, "NO!"

And the girl lived happily ever after

and went fishing, hunting

and played golf a lot and drank beer

and farted whenever she wanted."

Ja, eller nått.

2006-06-18 @ 13:22:28
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Paula

Hmmm, jag gjorde en gång slut med världens snällaste kille. Han påminde om en jycke, tittade på mig med sina bedjande ögon och ville bara vara till lags! Detta gjorde att jag kände mig elakare o elakare för var dag som gick... Finns inte rätta känslorna där så blir man grinig ju mer kärlek man får, av fel person...
Jasså du vill ha det lyxigt på semestern! Ja det är inte helt fel, men eftersom vi är lite av eremiter så blir det oftast en primitiv stuga långt ut i vildmarken, haha! Och där njuter ju HELA familjen, dvs. jyckarna också!
Jag går på tomgång just nu, tror jag donat lite väl mycket sista veckorna, i natt sov jag 13 timmar o igår 12! och lika trött är jag för det... tror det går över när vi får ett litet väderomslag, fast har det nu varit varmt så här länge kunde det gått få vara kvar över midsommarhelgen....men det vill visst vädergubbarna inte lova, typiskt! Vi brukar få slåss med myggen uppe vid vår hembygdsgård, här firar vi ju riktig dalamidsommar med allt det innebär av logdans o tofsprydda folkdräkter o "skogsblomma" o sånt... i år kommer sonen med ca 15 kompisar o dessutom gubbens ex-fru...men det ska nog gå bra, om vi kan vara utomhus vill säga/Kramen

2006-06-18 @ 16:07:44
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Amaltea

Hals BARN …hur gammal var han sa du *fniss*

Ja jag är inte heller riktigt redig …allt för ofta jag varken vet vad jag tycker eller tänker…ändå snackar man så mycket jämt…det måste vara åldern …
Någon Elak kvinna tror jag då rakt inte du är …och det kan ju inte han heller tycka…då hade han ju inte kommit…eller hur…
…Åh …min magen bara kurrar nu…en bit på den dära smörgåstårtan hade suttit perfekt …
du den ser proffsig ut…rena köbekagan ;-)
Äh…tårtan ;-)

(((Kram)))

2006-06-18 @ 20:53:16
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Amaltea

ÖÖÖöööö i dag är din sida såååå bråkig igen :-( hopplöst att skicka iväg sin kommentar ...ochsen tittar man och då är där två....radera hörru ;-)

2006-06-18 @ 21:03:18
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: Badaren

Bråkig sida???
Inte heller går ju som smort... He he...

2006-06-18 @ 21:17:33
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Disa

Kikat in och önskar en skön vecka...
Tårtan ser smarrig ut :P
Kram//Disa

2006-06-19 @ 09:02:57
URL: http://spaces.msn.com/browneyezto
Postat av: Annika

Å mums mums...så god den ser ut...ja eller såg ut den där smörgåstårtan...Vad duktig du är...och jag håller med om att du alls inte är en elak kvinna...elaka kvinnor lagar inte smörgåstårtor till hela Karlskrona...
Jag måste nog också ha myror i rumpan för jag kommer inte ihåg när jag såg en film senast...bra länge sedan är det...
Spraya myggspray på hunden har jag aldrig tänkt på att man kan göra...varför har jag inte tänkt på det...hm, låter som en utmärkt idé ju...
Ha det så gött på Måndagskvällen hälsar Annika i söndagsbloggen...
Kram

2006-06-19 @ 18:08:00
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback