Du sköna ljuva MÅNDAG....nu är du här igen....

Sköna Måndag!!!
Ja de e väl kanske inte alla som håller med om det, har fått en uppfattning om att många människor avskyr måndag. Men varför har jag aldrig fått någon redig kläm på.

I går grät jag, stilla trillade tårarna längs min kind, munnen log o allt var underbart. Ja jag grät av glädje, av glädje för en annan människas skull. Det är skönt när man kan ta till sig andras glädje och glädjas med dem. Skönt är också att få gråta ibland men inte av sorg utan av glädje.

Ja igår var ju slappar dag för mig, nästan o ungefär. Man kan väl mer säga att jag gjorde vad som föll mig in. För att bara sitta rakt upp och ner och göra ingenting är ju inte speciellt kul. Ungarna kom på förkvällen för middag, grillade vildsvin, det var verkligen uppskattat. Så åt vi jordgubbar och grädde till efterrätt. Jordgubbarna är dyra nu, rena guldpriset men goda är de, friska o härliga. De berättades om festen som varit på lördagen.  Lilleman var på fötterna men var fortfarande tjock i halsen. Han har lite svårt att ligga still, de var bilar som skulle fixas och de ena efter de andra, naturligtvis kom han sist av alla och hade bråttom iväg igen. Hans sambo får väl binda fast honom om hon vill ha honom stilla. Hon stanna kvar på kvällen och hjälpte mig fixa uppläggning på byxor (som inte blivit av) själv gjorde jag under tiden en ny smörgåstårta…ja de är sant. Börjar känna mig som en kallskänka kanske ska man sadla om!! Jag hade faktiskt lovat på jobbet att ta med lite smörgåstårta av de som blev över, men de blev inget över så då gjorde jag en ny. Så idag blir de smörgåstårta till lunch här.
Fick just samtal från en som är ute på jobb att han var bukfull, mätt och belåten  han fick sin bit med sig på morgonen  o nu var den alltså uppäten redan till frukost. humm

Nää, nu måste jag arbeta, paus slut – punkt.

A



Kommentarer
Postat av: Badaren

Happ... Missade man den tårtan oxå då... *Suck*
Blir inte lätt att tala om detta för Bo inte, känslig som han är den lille stackaren.

Postat av: Badaren

Ops... glömde ju... Ja, eller nått.

2006-06-19 @ 11:27:56
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: Annika

Ja det är äkta glädje det...så glad för både din skull och personen som fick dig att gråta...så fint...
Hoppas Lilleman mår ännu bättre nu...onda halsar gör ont...sedan kan man ju undra varför en del inte får ont i halsen...trodde jag man inte kunde missa...men jag är glad för din skull...
Och ja ännu en smörgåstårta...du ÄR en god och väldigt snäll kvinna...så är det...
Kramar i Förmiddagens Måndagsblogg...;-)

2006-06-19 @ 18:14:44
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback