4 dagar kvar.....




Snacka om att man blev lite snopen idag när man vaknade och upptäckte att de regnade ute.
Vadå, sommaren kom ju i går, så de var väl sommarregn. Men jag behövde inte vänta länge på att det klarnade upp, fast solen visar sig bara då och då, men de e varmt o skönt varjefall.

Vi har varit i skogen i 3 timmar nu och kollat på rally. Inte utan att man önskar man fick sitta lite bakom ratten och dåna fram mellan granar och stenar, ja mellan inte på. Det var ovanligt mycket folk ute i skogen, har nog aldrig sett så mycket folk där tidigare. Hunden var lite konfundersam över alla höga ljud och alla människor där ute, men de gick bra. Motion har vi fått så de heter duga, för många sträckor sprang vi för att hinna undan innan rallybilarna kom. Vi mötte upp här hemma med lite kaffe och mackor, de smakade väldigt bra. Om man tänkt sig för kunde man ju tagit med lite fika ut, men så långt tänkte inte vi näää.

Många somrar har vi tillbringat ute på Folkracebanor runt och och kollat när studenten kört. Likaså har de varit Rallycross ibland och dessa sporter tycker nog jag är roligare då man kan följa förarna hela tiden, från stat till mål, vilket är omöjligt i rally. I Rally är de nog roligast att sitta bakom ratten. Önskar grabben hade fortsatt med Folkrace, det är inte utan att man saknar somrarna på banan, de var härliga tider. Men nu mera är han bara åskådare, så han följer alla rallystreckorna idag ute i 7 olika skogar. Ska bli kul att höra om min idol vann sedan ikväll. Jag hoppas!!

Nu ska jag lägga mig framför TV:en o lata mig en stund. Är de något sevärt på den vid den här tiden på dygnet tros? Näväl man kan ju vila till den varjefall.

Fortsatt God Pingstafton….

A












Kommentarer
Postat av: Paula

Jag var ju på Svenska Rallyt i vintras, gissa om vi fick motion när vi tog oss fram i meterhög snö... men hade man ingen radio i närheten så var man ju chanslös och visste inte vem som ledde eller nånting. Nu börjar min datafria helg, imorgon åker vi mot Stockholm o Nynäshamn. Ville därför önska dig en riktigt skön Pingsthelg!/Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback