Vad då meningslös TEXT!!??

56582-63
Jaha, då är man igång igen. Fast sanningen o säga, vet jag inte om jag fått speciellt mycket gjort idag. Tycker mest jag vänt alla papper fram och tillbaka, öppnat post och försökt ”komma igång”. Nja, jag får väl se den här dagen som ”trög startdag” man kan ju inte vara på topp jämt. Eller? Jag har varjefall varit närvarande och säkert har jag åstadkommit någon nytta också, även om jag inte känner så. Har nog inte rullat tummarna i åtta timmar, de blir drygt. Och jag kan inte se några skavsår på tummarna heller, vilket jag borde om jag rullat dem hela dan. 
56582-144
Idag fick jag ett glatt besked lillemans sambo har fått ett långvikariat. De var kul, hon var ju tuff och sa upp sin fasta tjänst när hon flyttade hit till Blekinge  sedan hade hon tur och fick timanställning som inneburit fullt upp hela tiden och nu, ja nu slog de till redigt och gav jobb för lång tid framöver. Skönt. 

56582-144
 
Ibland kan man komma på sig själv med att göra ganska meningslösa eller oväsentliga saker. Ex som att plötslig gå omkring och räkna sina krukväxter. Ja jag vattnar mina blommor en gång i veckan. De är de vana vid och trivs bra med.  Men sist slog de mig att de tog tid och jag fick fylla på vattenkannan flera gånger, så då tänkte jag för mig själv, undrar hur många de är igentligen.  Så plötsligt var jag igång och räknade dem.43 stycken hade jag på bottenvåningen. Alla lever och ser ut att trivas. Njä, jag kan inte skryta med att jag pratar med dem, men de får varjefall vatten som sagt, en gång i veckan. De e inte illa det. De som ska bära blommor de blommar också. De om något måste väl vara ett tecken på att de trivs.  De där uppe har jag inte räknat, fråga mig inte varför men, ja man är väl lite knäpp. Men någon ska ju vara det. 

 
A         

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

tassar in och smeker din kind..är som ett vinddrag..hoppas att du känner min närvaro...sveper ut igen..kraaam..

Postat av: Monica alias Mrs Michelin

Apropå speglar, så är speglar ett annat problem hos mig. Jag har ingen där man ser hela eländet (läs:kroppen), i de flesta ser man bara huvudet ochlite till. Går jag förbi en helkroppsspegel så försöker jag undvika att se. Det är först nu, när jag tagit tag i övervikten som jag börjat vilja se.

2006-08-01 @ 11:07:58
URL: http://fetast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback