Ledig dag,,,,,vad då ledig, har sällan slitit så.....

VILKEN DAG!!

Vaknade klockan 9 av telefon. Lillemans sambo ringde vi skulle på loppis. Gjorde mig klar och for  iväg ut till henne så gick vi på loppis.
Hittade 1 gammal docka som jag köpte och en musse till en kompis som jag ska träffa på semestern och som samlar på mussegrejer. Så fick lilltjejen några saker också. (som vanligt).

När vi kom hem (jag till lilleman) så tog vi i tur med vedhögen som var kvar.
Själv jobbade han så vi körde igång utan honom. De tog en stund för oss att få ut vedklyven den vägde hur mycket som helst, inget för klena flickor, men med lite (j)nammat och gemensamma krafter fick vi ut den på gårdsplan och kunde börja klyva. Hela dagen har vi hållt på med ved. Ja lilleman kom också hem sedan och hjälpte till och så anslöt en kompis till dom.
Vi har slitit med denna ved hela dagen och hela kvällen. Bara pausat ibland för en kopp kaffe, en glass och lite mat och dricka. Kom hem 21.30 med en kropp som jag verkligen känner av nu. Inte är den van vid grovarbete i
ca 10 timmar som vi hållt på. Men nu har de ved så de klarar minst två vintrar. 

 
Lilltjejen har med stor nyfikenhet lärt känna de små kattungarna, de e så goa nu och busar. Fyra veckor unga och pyttesmå. Tror att jag i ett svagt ögonblick lovade att ge en av dem ett hem. Så snart har man en kisse också, ja de ska nog gå bra hoppas jag, om de inte dyker upp någon annan som vill ha den så får väl jag ta hand om den. Bor lite farligt nära en stor väg bara men de finns katter i grannskapet så de kan nog gå bra, man får väl försöka lära den att inte springa på vägen eller över. (om man nu kan lära katter något)  

Inatt ska jag ut och köra, grabben (ja den som bor här) är på fest och jag lovade hämta hem honom, man har sina små svaga ögonblick!!
Nu behöver min kropp en välförtjänt sömn o vila en stund, de känner jag de. 

God Natt.
 

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

åhhh sååå trött jag blev av att läsa..jag lägger mig och sover med dig kraaaam..

Postat av: Disa

Morron på dig...
Vad ni har varit duktiga då...
Förstår så väl hur det känns med vedhuggning...
jag har också....tittat på en gång ...:|
Och det var väldigt slitsamt jobb...:/

Hoppas du inte är helt ledbruten nu
utan får njuta av dina lediga dagar.:)
Kram//Disa

2006-07-09 @ 06:54:47
URL: http://browneyez02.spaces.msn.com
Postat av: Monica alias Mrs Michelin

Hej Anki,
vilken trevlig blogg du har, och tack för ditt inlägg hos mig. Jag har svarat på det. Hoppas att du får en riktigt härlig semester!

2006-07-24 @ 10:52:41
URL: http://fetast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback