Jaha ja....måndag.

56582-96
Vad gör alla svarta kråkor på min tomt. Ja de kommer skockvis och sitter i björkarna. De sitter där och man tänker inte på dem, men så plötsligt flyger alla iväg och de blir ett hiskeligt liv, ja man hoppar till, är inte redigt med på de där hastiga utspelen. Fjädrar dräller över tomten och nu börjar jag faktiskt undra vad de igentligen vill mig?Kanske har de tur med sig – lycka o välfärd.  

I lördags hade vi ju veddag. När man sysslar med ved ska man hålla koll på vad man gör, de lärde jag mig. För när som vi stod där och matade klyven och pratade så for då och då stora vedträ iväg rak ner över benen och fötter oh, ja nu ser de ut som man krupit omkring på marken, skavsår och blemmor både här och där. Det gäller att kolla vad man har träden när man jobbar med dem för en del lever sitt egna liv tydligen.
 

I går hade jag late dag igen. Ja jag offrade någon timme på förmiddagen till allmän städning i huset, bortsugning av hundhår och allmänt damm. Sen fortsatte dagen i lathetens tecken tills de var dags för middagslagning. På grund av värmen åt vi sent klockan var närmare 7 på kvällen. Vi var inte så många, för många jobbade och någon dömde fotboll. Nu ska vi ta semester från söndagsmiddagarna några veckor, de e ju sommar och man vill inte ha för mycket pass. Vi ses endå fast kanske inte precis på söndagar.
 Efter middagen åkte vi till Lilleman och åt efterrätt. Meningen var att vi skulle fixa lite ved till, men ingen det var bara han själv som staplade det var inte mycket uppklyvet och köra av mer orkade han inte igår. Det får bli en annan dag.  

Idag svettas man på jobbet igen. Här är står luften still idag min fläkt orkar inte med att svalka hela kontoret. Vi har öppet tvärdrag genom hela byggnaden, men de märks knappast. Ska jobba denna veckan också sedan ska jag ha en veckas semester, det ser jag faktiskt fram mot nu. 
 

Pust….
   

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

1 veckas semester!!!! inte mer??? men gumman..ska du inte ha en månad??..det tycker jag du kan få..som du jobbar och sliter hela tiden..kram

Postat av: Nallemamma

Gomorra!! Hoppas du får sememster,,jag ska jobba 11 dagar till med idag! sen e de 4 veckors semester!! Gumman du behöver semester me ju!! Ebbha blir sååå glad när matte e hemma ju!! Hoppas du får en del ledighet o underbart väder,, jag har planerat att hela juli o halva augusti blir fint ska du se!! kanse brummar förbi ditt i sommar!?
kram på dig hjärtat!!
Nallemamma

2006-07-04 @ 05:49:12
Postat av: Disa

Joru,,,nog har vi fått känna på värme,,,+30 i skuggan igår, t.ex...fy faruln vad det är hot assåå..
Därför njuter jag nu,,när det fläktar lite svalt....och liiiite är betonat med stort I...i flera upplagor ..:O)
För det är ändå varmt igen,,,fast mer moln kommer så kanske det kommer en skvätt till..det behövs...

Härda ut nu sista veckan...och smält inte bort...ta is i nacken..kall blöt handuk är skönt..
kram//Disa

2006-07-04 @ 10:30:15
URL: http://flejjan.spaces.msn.com
Postat av: Paula

Låter som du bor vid havet? Har inte riktig koll på dej...var du finns o så...
Ja en balja till jyckarna, dom vill inte gå i en balja, men en skitig lerpöl är lycka! Alltså gillar dom inte rent vatten, hmmm
Va skönt att du ska få lite ledigt du med, jag är nog lite ego som tjatar o gnatar om värmen och ändå är jag ledig o kan hitta svalaste stället! Har nog förträngt hur hemskt det var att jobba i hettan, speciellt sista åren på grillen, när det var 45 grader vid stekbordet o folk ändå valde hamburgare framför sallader! Den tiden saknar jag inte! Kramiz

2006-07-04 @ 14:54:06
URL: http://www.paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback