Beckfilmen....Se den!!!

Vilka killar, de e inte utan att man njuter till 100% när man ser dem. Ja man njuter inte bara man redigt dreglar..hihi.Undrar just om DE e lika go och charmiga i verkligheten som de är på film. Kort sagt ”Skarpt läge” var bra, lite rå, lite otäck, sånt där man har hört talas om men aldrig vill uppleva,Misären som många kvinnor lever i, fy faan
.
56582-118
Efter bion var vi en runda vid havet och badade fötterna.  Sanningen o säga och man borde kanske skämmas lite men, den badplatsen vi var och kollade vid, har jag aldrig varit på förut. Nja jag har ju liksom bara bott här i 27 år eller vad de är, jag har inte hunnit med alla platser ennu. Eller har jag helt enkelt inte varit intresserad av att utforska hela den fina omgivningen inne i stan. Men nu när man börja komma lite i den övermogna tonåren så gillar man ju att se sig om och njuta. Ja, så nu blev de alltså av då. Det mesta har man ju sett men dock inte allt.  Den starkaste upplevelsen är nog den på ön allra längst ut i skärgården, där jag faktiskt var för många år sedan, då i tjänst. Det var så att jag hade i uppdrag att lägga in alla journaler åt distriktet på dator och rörde mig alltså ute på alla mottagningar inom kommun. En dag fick jag förfrågan att åka med en sköterska ut till öarna. Naturligtvis tackade jag ja. Vilken upplevelse. Ja de var helt otroligt. Tänk bara att folk lever så där långt ut på öar för sig själva i havet, inga affärer nej ingenting. Häftigt men nej, jag skulle nog inte klara det men någon veckas semester där ute de skulle vara gott.  Gästvänliga människor en de får man leta om och så mycket gott som jag åt den dagen i stugorna har jag aldrig varken tidigare eller senare stoppat i mig, man kunde ju inte säga ja till den ena och nej till den andra, det var bara att äta. En fin upplevelse var det.  

Nu ska vi ut och svettas med vedklyvning och sedan blir det BAD…. 28 grader i skuggan. Härligt.
 Go Lördag.


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!
Jaha ja då får jag ta och se den när den kommer på dvd :-) blir sällan färdig med att gå på bio.. Men visst är det konstigt - man far land och rike runt för att få se och uppleva nått nytt...När man knappt varit runt husknuten...och om man bara hade ids titta, så finns det ju hur mycket intressant och spännande som helst....Ett mycket märkligt fenomen!!
Ha det bra i sommarvärmen...
Carpe Diem
Marie

Postat av: Mammaanna

Ska nog ta och titta på den nya. Jag gillar Beck...
Stugan har varit bra, solen har lyst, och mamman är rödbrun... Men det har lagt sig till i morgon..
Kram hela sommaren!
Mammaanna

2006-07-01 @ 22:41:04
URL: http://alu039mammaanna.spaces.msn.com/
Postat av: Annika

Jag älskar också beckfilmerna...de är riktigt riktigt bra..Svensk film brukar vara hyfsade...minns Hasselfilmerna för ett antal år sedan...både hemska och hemskt bra...
Jag har bott i princip (från ett kort undantag) i samma stad...och det finns fortfarande ställen här jag inte har varit på...men bra är ju det, eller hur...då behöver man ju inte åka så långt för att semestra...;-) Lät trevligt med din dag på öarna...du måste ha varit proppmätt när du kom hem...:-)
Jo tack grillsammankomsten var lyckad...vi gick in tidigt dock...en kille på snart fyra orkar inte så länge...och inte föräldrarna heller...;-)
Önskar dig en jättetrevlig helg i solen...
Kram kram

2006-07-01 @ 23:02:27
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback