Tjolahopp!!!

56582-187

Nu tror jag de satt raketfart på tiden, men jag hänger med!! Nu har jag lämnat ifrån mig nycklarna till mitt gamla boende och avslutat allt där vilket innebär att jag nu kan lägga all energi på min lilla gård. Det känns skönt!!!


 

Helgen som gick var på julbord och fest med mina nya by grannar, det var toppen en redigt lyckad fest måste jag säga och jag kände mig mycket varmt välkommen till byn. Det blev mycket mat och dricka o dagen efter tyckte jag de gungade lite också. *ler*, festar man länge så …..För övrigt har jag haft fullt upp med flyttlådor, hantverkare och så har jag jobbat emellanåt också. I morgon ska jag ut på julbord med jobbet och på lördag kväll ska jag ha en stor tjejfest här. En liten överraskningsfest för en av mina väninnor som fyllde jämt för lite sedan. Vi dvs alla hennes väninnor har gaggat ihop oss och ska nu se till så hon får en redig baluns på lördag.

Klurar just på hur jag bäst ska lura hit henne men med lite list och draghjälp från festmannen så ska de lösa sig.

 


Idag har jag varit i stan en runda, tanker var att försöka få ihop lite julklappar till barnen. Men de blev inte mycket av det, får göra ett nytt försök en annan dag. Jösses det är ju bara en vecka kvar – varför tillhör jag dem som ALLTID är sist ute??!! Kostigt varje år lovar jag mig själv att jag ska fixa sånt här i god tid och varje år är jag de sista som gör det. Snacka om dålig självdisciplin. Nåja, jag hinner nog.

 


I helgen flyttar en av sönerna med sambo in i sitt nybyggda hus, måste få en stund över och åka ut och titta. Hjälp ville de inte ha av mig, de tycker nog jag ha alldeles tillräckligt att göra nu och de var så många andra som skulle hjälpa till, så jag behöver inte ens ha dåligt samvete. De e ju gott!!

 


I morgon är det fredag igen, som sagt tiden går i raketfart. Så jag passar på att önska Er Alla
en Riktigt sköööööööööööööööööööön helg!!!

     

Kommentarer
Postat av: Paula

Men Anki, du kan väl inte kalla det dålig självdisciplin när du flyttar o står i mitt i julstöket!! Och så hinner du med en massa fester o kuligheter också! Inte illa tjejen! Att du bara orkar ställa till med kalas mitt i alltihop! Du har ju energi så det räcker o blir över! Hoppas nu att du "överlever" denna helgen också...men ju roligare man har det desto lättare orkar man ju! Kram till dig!

Postat av: Disa

Ja inte en snöflinga så långt ögat når..
Stjärnor ,,jo ,,det ser man ju lite nu & då :D
När man springer i dörrar o.s.v
Ha en jätteskön helg
kram//Disa

2006-12-15 @ 10:13:17
URL: http://disadotsplace.spaces.live.com
Postat av: Annika

Tjolahopp på sig...;-)
Den där raketfarten har jag också känt av...fattar inte hur det helt plötsligt blev jultid...öööh..???
Så härligt att du fick ett sådant varmt välkomnande... undrar lite hur det kändes att lämna över nycklarna... De gånger jag har flyttat har det alltid varit med lite blandade känslor...trotts allt finns det en hel del minnen som har varit förknippade med ställen man bott på... Fast ja.. de bär man ju med sig i alla fall...
Hoppas att du får en trevlig och festlig helg... vet nog ingen som kan roa sig så som du kan... har lite svårt att fatta att du orkar flänga runt på det viset du gör... Jag blir trött bara av att gå från soffan till köket...;-) Kanske att det finns en liten raket i dig också...*fniss*
Kram kram

2006-12-15 @ 18:51:25
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/
Postat av: Anna-karin

tassar in..hoppas att du har en skojig fest i kväll..att du får det mysigt värre..och julklappar lyckas man alltid få till konstigt nog...kram...

2006-12-16 @ 22:44:32
Postat av: Doris

Ja jösses, visst går tiden i raketfart !! Jag är inte heller klar med julklapparna och har inte "hunnit" att baka något heller, tack o lov att det finns kakor att köpa, det får bli sådan i år, gitter inte stressa mig, ska bara NJUTA när Davíð och flickorna kommer, det är på TISDAG, JIPPIE !!!
Låter härligt med alla festerna som du är på,kanske tur att julen kommer snart så att du kan "vila" dig *fniss*.
Sköt om dig!
Kramar, Doris

Postat av: Disa

HAllå..
Tittar in och önskar dig en skön ny vecka , den sista innan Jul.
Varm kram//Disa

2006-12-18 @ 11:05:10
URL: http://disadotsplace.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback