Nere på Jorden o hemma igen....

56582-159

 Så är man hemma igen. Oh på jorden!! En fantastisk vecka i vårt fina grannland Norge är till enda. 133 mil hemifrån. Flygresorna gick bra, fantastiskt vad fort de går där uppe, tur vi inte kan köra så fort med bilarna 40 minuter till Stockholm, de e 1,25 mil per minut.  Jag fick sån lust att känna på molen, de ser ju så goa ut, som jättebommulstussar.  Jag blir alltid lika fascinerad när jag är där uppe ovan molnen.  

De finns igentligen bara en nackdel med Norge, oh de är att mycket är väldigt dyrt.
Men kläder o mat o sånt tyckte jag låg som här, men då får man ju tänka på att norska kronan är mer värd en svenska så, samma prislapp är ju inte samma endå. Nåväl, veckan har varit kul och givande, fint väder varje dag. Mycket att se, mycket shopping, mycket umgänge och träff med släkt o vänner.  Jag gillar skapt alla vägtunnlar som finna i Norge, åkte i en som var 4 km lång de var 3 stycken på vägen från flygplatsen in till Trondheim.  Minns att vi irrade runt i en i Oslo sist jag var där, tror vi återkom till den 3 gånger, fast de var naturligtvis inte meningen. (den gången bilade vi) *ler*.Jag har besökt ”solsidan” en härlig plats med massor av restauranger, oh tänk när jag var där var de verkligen SOL.  Har sett Europas största kyrka, jösses den är enorm, både i storlek och i utsmyckning. De var hur mycket gubbar o figurer som helst i fasaden.  Köpte mig en kylskåpsmagnet med kyrkan inristad. Redigt läcker faktiskt. Varit uppe i bergen och vandrat, pust vilken kondis man hade då, ja inte är jag van vid bergklättring. Nåväl de var bara små korta turer. *fniss* Från brorsans hus kan man stå och se ut över bergen och ner över hela Trondheim och havet, de e hur läckert som helst.  Vi satt på altan vid halv tiotiden några kvällar och såg solnedgången. Urläcket.Ja vi har gjort massor, ja kort o gott veckan har varit givande o kul.  

I går när jag kom hem blev jag formligen anfallen av lillfröken, helt otroligt att någon kan bli så glad för att man kommer hem!! En son med sambo har ju varit i Bulgarien under veckan, de var här igår och lämnade en jättegullig docka de köpt till mig. Hon sjöng och viftade med benen. En redig läckerbit till samlingen. Så där upplysningsvis kan jag berätta att de två ”var som pepparkakor” hade haft en varmare en vi minsann.
Nja jag har inte egnat någon tid till solning i Norge inte, de fanns de inte tid till. Det är så mycket annat som ska hinnas med ju. Idag har jag haft ont i huvudet hela dagen. Inte kul alls. De har ju inte ens regnat hade de gjort de hade de ju funnits en vettig förklaring till värken, ja sågspån sväller ju i blöta. Men jag hoppas de ger mer sig, snart!!  

I morgon är sista semesterdagen sedan är de dags för jobb igen.  Tänkte lägga den på att städa o röja och ”man kan ju undra vem som dammat ner här” när jag varit borta.
 

God Afton.
        

Kommentarer
Postat av: anna-karin

smyger in till...drar filten runt mig...kan vi inte se en mysig film?...det vore så skönt..tända ljus..äta godis och en film..kramar dig..

2006-08-23 @ 16:30:25
Postat av: Doris

Hallå Anki!
Välkommen hem, låter som om du har haft några intensiva och härliga dagar i Norge ;-)!!
Här sitter jag och svettas vid datorn, i dag är det den 7:e dagen som vi har uppemot 20 grader varmt och sol, UNDERBART :D !! ( Det KAN nämligen vara bra väder på Island också ;-) )
Våran Nord-Jobbare åkte hem i gårkväll och jag har ju börjat jobba så nu är man snart inne i vardagslunken igen, känns både skönt och lite vemodigt...
Sköt om dig och vi "hörs" sanrt igen !
Kramar, Doris

Postat av: Annika

Heeej Anki...och välkommen hem! Det låter som en toppenvecka verkligen...
Norge har nog flest tunnlar i världen...(statistiskt säkerställt av Annika *fniss*)De har i alla fall världens längsta...den har jag åkt igenom...fast den var liite för lång för mig...den tog ju aldrig slut...jag ville ut i det fria igen ju..;-)
Men det är svindlande vackert i Norge...så jag förstår att du har haft det toppen...

Just nu känns det som att risken är stor att jag blandar ihop bokstäver och siffror...är så trött...men det kanske ger med sig när jag vant mig lite vid allt...och ja du vet ju hur jag sover också...*ler* Fast det är jättekul och intressant...känns som att det kommer att bli bra med detta...(ja nu pratar jag om skolan ju...;-) )

Kramar

2006-08-23 @ 22:12:58
URL: http://spaces.msn.com/annika1977/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback