När olyckan är framme...........

56582-160
Ibland blir de inte som man tänk, de blir inte som man planerat. Något händer.Saker tar en oväntad och otrevlig vändning. Idag är jag bara glad att jag sitter här, att jag finns.   

Igår vaknade jag ((borta, ja jag var ju iväg i fredags o sov borta)) med ”kroppen fullt av baciller” genomförkyld. När jag kom hem hade jag feber och hostade, hostade och hostade, så fort jag gjorde något så fick jag hostattacker och fick sluta.
Men jag hade lovat grabben att köra honom till en födelsedagsfest på kvällen och hämta honom på natten, så jag slängde på mig lite kläder, inte så nog jag skulle ju inte stiga ur bilen bara köra och lämna han och hem igen.

MEN så blev de inte.
Jag stannade för ett STOP men de gjorde inte bilen bakom mig, han körde rakt in i min bil tryckte in min bakände och tryckte ut bilen 1½ meter i körbanan. Jag har stor bil, han hade enda större. Så min bil ”är nu mera ett fall för skroten”. Jag trycktes ut på en tät trafikerad väg men tack o lov var de för tillfället fritt, annars hade de gått redigt illa.Vi klarade oss relativt bra, fick en smäll i ansiktet och nacken så jag rekommenderades att ta mig in till lasarettet. Eftersom min bil inte var körbar hämtades den av bärgare och jag fick ringa efter ytterligare ett barn som hade närmast att komma, när poliserna var klara så bar de av till lasarettet och där blev vi kvar hela natten. Kom hem i gryningen idag. Rönken visade inga skador, tack o lov. Men lite mörbultad är man allt och förkyld därtill men LYCKLIG att det gick så bra som de gick. Vi är hela men billös, förmodligen gör de inget åt den eftersom den fick ganska lea skador, men en bil är en bil plåt och sånt som går att ersätta.  Mannen som körde på mig fick böta för vårdslöshet i trafiken. Han var så ångerfull och bad om ursäkt hela tiden, tyckte redigt synd om honom. Vi var alla så glada att vi hade tur i oturen.   

Någon IKEA blev de inte idag. Nej idag har jag bara tagit de lugnt och hostat vidare. En genensam middag med ungarna är så mycket som jag orkat kosta på mig idag.
En olycka är fort framme, man sätter sig i bilen tror man ska köra en liten bit och så vänder allt och inget blev som man tänkt.   

En fortsatt god afton!!!
     


Kommentarer
Postat av: Badaren

Men snälla Anki, det är ju dej det är synd om, inte "syndaren".
Inte för att jag vill vara nyfiken men... Hur gick dé med polisflirten då?
Ja, eller nått.

2006-08-27 @ 23:09:48
Postat av: Doris

Stackars, stackars dig !!!! Hoppas att du inte får några men, man ska visst ALDRIG skriva på försäkringspapperna att det inte blev några skador ( men du har ju också varit på akuten )för det kan ju komma fram senare :( ...
Log lite ( försiktigt ) när jag läste att du inte hade klätt på dig "ordentligt", ibland när jag hämtar sonen i stan hoppar jag bara ut i bil i "nästan-pyjamasen" och har ofta tänkt, vad OM polisen stoppar mig eller något händer ;=) ...
Du frågade om Isländsk mat, känner att jag nog får skriva en hel blogg på min sida om det :D !
SKÖT OM DIG !
Kramar, Doris

Postat av: Anna-karin

men gumman..jösses nu fick jag ont i magen..se till att hålla koll på nacken så att du inte ådragit dig en wiphlash...jösses vilka idioter det finns..grr..köra på världens bästa Anki...jag är så oerhört tacksam att du är välhållen..nää ungar ni får ta taxi..mamma ska sova på natten inte jazza runt och bli på körda..kramar dig massor..

2006-08-28 @ 21:15:15
Postat av: Badaren

Jo dé var så sant, har du din balja uppvärmd, eller kör du med kallbad.

2006-08-29 @ 11:30:13
Postat av: Paula

Säger som Anna-Karin, det första jag tänkte på var whiplash-skada i nacken, det kan komma långt efter själva olyckan!!! Så behåll nu alla papper från lasarett och polis som du har ifall något händer längre fram med din hälsa!!!
Nog får det allt en att tänka till, Carpe diem, fånga dagen, för vem vet....
Dottern mins sida hittar du i bloggens första rad där jag skriver Saijas hemsida. Om du klickar på ordet Saija som kommer du dit. Men du kan få sidan här också så går det snabbare, valparna växer ju, haha http://saijamerio.se
Sköt om dig nu och skräm förkylningen på flykten med en vitlökskur! Kramar om!

2006-08-29 @ 17:25:07
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna-karin

kramar..massor av kramar..inget får hända min anki..

2006-08-29 @ 19:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback