Förkylning, billöshet, golv o dockor...blandat bandat vill säga!!

56582-163
Här sitter jag hostande o pustande, med den envis och elak förkylning som har slagit sina klor i mig. Eftersom jag nyligen varit borta på semester ””måste jag jobba”” (( är man oersättlig, ja man tror de själv varjefall, *ler* faktum är att de finns ingen som kan mitt jobb här)) och jag tror inte jag blir piggare av att ligga hemma i sängen. Tvärt om, jag brukar försöka jaga iväg mina förkylningar så gott jag kan med massor av vatten. Så länge man inte har feber och har ork att jobba så får man kämpa på.  Jo, jag har bett om tillstånd att få jobba, vill ju inte ha sura arbetskamrater som jagar mig för att jag jobbar när jag är förkyld och kanske smitta någon. Så jag försöker hålla mig lite avskiljt för att minska riskerna. Oh ha de sagt OK så behöver jag ju inte ha dåligt samvete. Förkylningar kommer ju endå till var och varannan människa så här i början av hösten. Hosta kan ju sitta i hur länge som hels, grabben hemma har hostat i 3 veckor nu. Så jag hostar vidare…………… och hoppas de inte blir värre. 
 

Tänk vad man är inrutad och vänjer sig vid saker i livet. Ja sånt som att ”ha en bil”. Jag har haft bil sedan jag var 18 och de var ju inte igår. *ler*. Men nu står jag alltså billös. Ingen katastrof men endå lite krångligt när man arbetar långt hemifrån och dessutom inte har tillgång till fungerade bussar. Har upptäckt att bussar på något konstigt vis mest är till för de som bor centralt. Där går bussarna stup i ett men för oss som bor på landsbygden är de betydligt mer sparsamt.  Därför har jag hyrbil i min försäkring för att inte bli strandsatt om de händer något, trodde jag. Men nu fanns inga hyrbilar lediga och dessutom hade de inte en enda bil man får ha djur i. Så någon hyrbil blev de inte endå. Nu är jag lycklig lottat så de finns bilar på jobbet man kan låna i ”nödfall” och vi betraktar då att jag just nu är ett ”nödfall”. Så nu är jag på span efter en ny bil,  nej inte ny men bättre begagnad, för igår fick jag veta att min ”älskling” inte går att reparera efter påkörningen i lördags, så vi måste skiljas åt och med tungt hjärta får jag lämna honom till skroten…snyft. 56582-164

 
I måndags var vi på IKEA, jag skulle väl igentligen mest kolla läget inte handla något speciellt. Men de funkande inte.
56582-162
Jag hade massor av ”bra att ha saker” i vagnen när jag gick ut genom kassorna. Tände lite på deras skyltar de hade vid kundvagnarna. ”Ta en kundvagn med dig in, du kommer garanterat att behöva den”. Ja de var så sant, inte ens ”kloka jag” kunde motstå de som lockade på hyllorna. Plånboken redigt skrek när jag kom ut till bilen, av smärta i sin tomhet.
Faan vad man är påverkbar igentligen!!!!!! 
 

Igår ägnade jag hela kvällen åt att bryta upp golv. Sådana konstiga intressen har jag. Hela skaran hjälptes åt och då ju de hela väldigt snabbt o smidigt. Nej inte mitt golv utan vi hjälpte till hos en annan i klanen som hade akut behov av snabb hjälp. Så fick vi också en gemensam o trevlig middag. Under den njöt vi eller fasade kanske mer över ett häftigt regn o åskväder som drog in över stan. Väg brunnarna stod inte pall för allt regn så gatorna blev översvämmande. Lagom tills jag kom hem på kvällen kom ovädret upp till mig också…ja de följde med mig hem, utan att ens fråga om lov. Hummm…
 

Jag har funnit en Ankidocka o den vill jag naturligtvis ha till min docksamling. Hon är gjord i tyskland och finnas att köpa där, så jag får väl ge mig iväg neråt…haha. Nej jag får nog nöja mig med att drömma in henne i samlingen tills vidare. Visst är hon söt?
 
56582-161
Här sätter jag ”punkt” för idag, på återseende.
 

A
    

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

hej gumman..hon var jätte söt..nog tycker jag du skulle ha den..går den inte beställa?...hm..så damen kan inte vara hemma..hmm..jag oroar mig inte för dina arbetskompisar utan snarare dig..du borde vila..vad det gäller bilar så älskar jag att byta bil...kramizzar..

2006-08-30 @ 11:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback