Aj aj dumma mage....

Igår. Ja när jag kom hem från jobbet, gick jag mest och tyckte synd om mig själv. Fast under tiden passade jag på att dammsuga golv, soffor o sånt. Ja lilltjejen ser ju till så man håller sig extra sysselsatt med dammsugaren. Ja hon fäller. Milt sagt. Varför köpte jag inte en nakenhund. Kanske för att jag inte ville ha de. Lite får man ju offra sig, dammsuga är rätt kul, bara man slipper stryka. Det gör man ju inte, men de sitter alltid långt inne, för att de e så trist. Men igår slapp jag den biten. Tyckte synd om mig själv jo jag hade förb(()) ont i magen, hela långa kvällen. 56582-147 Såg ut som jag var höggravid därtill. Men för att glömma magen höll jag igång med dammsugaren och motionerade också tvättmaskin. Nyttig nyttig. Har ju tvättmaskin i källaren så jag sprang där upp och ner o upp och ner. Men de släppte inte. Så tänkte jag, när jag går med hunden släpper de. Snacka om att de kändes ovanligt när jag fick ta på jeans och jacka när vi gick ut, de var kallt. Hade ju regnat hela dagen. Vi gick o gick, men när vi kom hem, ja då hade jag fortfarande lika ont. Min mage och jag har varit små fiende sedan många år tillbaka. Jag är helt enkelt ett magbarn som de brukar säga.  För de mesta drar vi jämt, men vissa dagar är de rent krig mellan oss. De e sånt man får lära sig att leva med. 

Idag känns de varjefall lite bättre.
 I eftermiddag ska jag ”springa i affärer” pust, måste köpa en födelsedagspresent, ska på födelsedagsfest i helgen. Stort partaj ska de visst bli. MEN jag har inte en aning vad jag ska köpa, så då blir de ”att springa från affär till affär” och hämta inspiration och förhoppningsvis också finna något bra att köpa. 

På återseende!!!
    

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att du är bättre. Har aldrig besvärats av magen, så jag vet inte hur det är..
Visst var Teskedsgumman tidigare än mig, men det gick på tv nar jag växte upp. Lika så barbapappa. Var tog han vägen? "barbatrick"
Sommar och sol och kortkort kjol..
Kram Anna

Postat av: Paula

Ganska avis när jag hör att du ska spring från affär till affär....gubben fyller år på lördag o här sitter jag med en konsumbutik, ett bageri o en hemslöjdsaffär, preem och en fiskeaffär, haha!
Jag är ju inte heller vän med maggen för tillfället, sällan det är så här illa...saknar säkert potäterna, hihi! Kramen

2006-08-03 @ 18:08:25
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Monica alias Mrs Michelin

Vilken fin du tog på båtarna. Och blått blått med solstänk. Man skulle kunna tro att det var taget utomlands. Men Kalmar är ju nästan utomlands för mig som bor i Umeå. Nedräkning för mig. På måndag drar vi till Cypern!

2006-08-03 @ 22:06:10
URL: http://fetast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback