Så var det söndag

                                                            56582-4
Efter att ha varit en hel del i inlandet av Småland de senaste åren, har jag funnit att nog är Sveriges mesta nederbördsområde. Igår var jag där igen och det lika dant. Fint väder här hemma och så snart jag kört och såg ”Kronobergs Län” ja då kom också nederbörden, denna gång i form av regn. Ja sen har de där regnmolnen hängt över oss hela tiden, men idag när jag körde hem och närmade mig ”Blekinge Län” då sken solen. Tror solen har lite svårt att ta sig in i de Småländska skogarna. Sötvattenpiraterna ligger helt enkelt för långt från havet, så måste det vara.

Nåväl, min Smålandsresa blev trots regn o rusk (de e ju endå vår) riktigt trevlig.
Trevliga vänner god mat o dricka och en skön säng att sova i. Kan det vara bättre.
När jag väl kom hem idag så var det dags att fixa söndagsmiddagen till alla barnen med respektive. Det är lite svårt att få till allihop samtidigt varje söndag pga av arbete och fotboll o sånt som kommer i vägen. Idag jobbade en svärdotter och minste ungen, ja han glömde bort att han var bjuden på middag så han hade redan ätit med en kompis eftersom tjejen jobbade. Hummm…som det kan bli. Nåväl vi andra njöt varjefall av god mat och några timmas umgänge.

Nu går man mot en ny arbetsvecka som ska bli väldigt kort för min del. Ska bara jobba måndag och tisdag sedan ska jag vara långledig om allt går som det ska. Tänkte ta lite påsklov faktiskt, det kan ju vara skönt med några extra lediga dagar någon gång ibland. Man får passa på när man får sådana där ledighetsanfall. När man känner att man faktiskt kan vara borta lite, att inte arbetsplatsen faller ihop som ett korthus för att man inte är närvarande. Dom kanske rent av tycker de e rena semestern när jag inte är där och rumsterar, vem vet? *ler*.

Nu tycker jag nog att jag gjort mig förtjänt av en skön söndagskväll så jag tar den!!!

Anki






Kommentarer
Postat av: Anna-karin

hej gumman..du förtjänar så oerhört mycket mer än en lugn söndags kväll...du förtjänar den mesta lycka jag kommer på...*jag ler med dig *
kram och myyyys...

2006-04-09 @ 19:16:52
Postat av: Jenny udden

HEJ!!!!
jaså, du har startat en sida här... Det har jag missat... ajaj, vilken vänjag är!
Måste kolla runt lite.

2006-04-09 @ 20:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback