Punk på....-kläder & annat!!!

56582-64
Mina tidigare så frysa ådror har börjat tina upp, men såren sitter kvar.  Tänker på de som blir oskyldigt anklagade  för rediga brott och är oskyldiga. Men jag antar att Polisen inte är fullt lika klumpiga och går på så svaga saker som rena missar som denna man gjorde mot mig, inte ens ifrågasatte vad jag hade för hund.  Dessutom springer de nog inte omkring ute bland folk och säger vad de är ute i för ärende och därtill nämner namnet på den som de anser skyldig.. ja man hoppas ju de varjefall!!!


Nåväl igår kom ett brev från honom dä r han bad om ursäkt för de som hänt.  Jag orkar inte hålla på och tjafsa om saker, de tar bara på humöret, jag ska lägga hela den här skithistorien bakom mig,  men innan dess ska jag skriva både till han som kontaktade mig och hans chef, för de arbetssättet de använder borde de nog se över och ha lite kött på benen innan man lämnar direkta anklagelser mot folk.  Jag menar
Han visste var de var för hund som de kom en anmälan om – men han ifrågasatte aldrig vad jag hade för hund, hade han gjort de med en gång så hade detta aldrig hänt.
Han hade uppgifter om att hunden fanns vid  ”hyreshuset innan bensinmacken i samhället” där man från stora vägen sätt hunden, jag bor i  huset intill bensinmacken in på min tomt ser man inte från vägen och de är inget hyreshus.  Ja ja, nog dividerat om detta, man får hoppas de tog lärdom av sitt misstag.
56582-61

Jag var på stan efter jobbet i förrgår och köpte mig en ny vår jacka tyckte jag behövde pigga upp mig själv lite, så jag tog med mig lillsvärdottern och shoppade loss. Det är mysigt att bara ströva omkring på stan ibland utan igentliga ärende, fast en jacka de var jag ute efter och hade också tur att finna en jag fastnade för, de hade 25% på alla ytterkläder så jag fick den till bra pris med.  Tänker på när alla barnen var små eller endå värre när de var tonåringar  då kom man alltid i sista hand när de gällde klädesinköp, de var ju ett väldigt stort klädkonto man hade med 5 ungar.  Jag har ju alltid varit lite klädgalen, men också varit noga med att inte köpa för dyrt, tröttnar fort på kläder.  Nu är de snart dags att köpa examenskläder till lilleman de brukar bli en ganska häftig utgift, men de e bra han är fullvuxen så kan han förhoppningsvis använda de där kläderna vid fler tillfälle, ja inte mössan förståss den är ju högs tillfällig.  Äldsta brodern blir den som hänger med honom på inköpsrunda, han är bra på kläder .

Jag har faktiskt tänk att jag ska ge mig själv en redig vårpresent:
Jag ska ge min kropp en redig skön stund. En helkropps massage, fotvård och kanske (om pengarna räcker) en ansiktsbehandling.  Tänderna har ju fått sitt, nu är jag klar hos tandläkaren. Det där med motion får jag ju varjedag och jag måste säga att kondisen har blivit bra, innan jag fick hunden gick jag några gånger i veckan, men nu går jag minst 1 timme varje dag. De e skönt och blir som ett gift för kropp och skäl.  Lite kroppsvård och omsorg om den samma skulle alla kosta på sig ibland men de e ju inte gratis tyvärr, för alla vore värda det. Många arbetsgivare bjuder ju på friskvård några gånger  per år, de gör också min och de e en bra förmån man definitivt ska utnyttja om man blir erbjuden.

Ha en go dag ALLA

56582-62



Kommentarer
Postat av: Jenny udden

låter skönt, att lägga pengarna på sig själv!! Gör det! Unna dej lite lyx!

2006-04-27 @ 10:44:51
Postat av: Jessica

Jag tycker det var bra att de insåg att de gjort fel detta med hunden och att han bad om ursäkt men fy så arg jag hade blivit om det var jag. Jag förstår att du är/var upprörd fu attan.

Åhh det där med hel massage osv lät riktigt härligt det skulle jag me vilja ha nån gång *hehe* Så din arbetsgivare erbjuder det alltså. Guu vad lyxigt det har jag aldrig hört förr.
Ha det toppen bra.
Kram

Postat av: Paula

Va bra att du följer upp ärendet i alla fall, så dom lär sig något! Jag brukar få ärva dom vuxna barnens avlagda kläder, dom är ju inte slitna direkt när dom tröttnar på dem! Här ute i obygden är det ingen mening att klä upp sig direkt...men jag var faktiskt på klädesutförsäljning på Folkets hus häromdagen o hittade ett set med blusjacka/byxor som jag kan visa mig i när vi åker till minstingens studentkalas i Stockholm! 250 bagis, passar min tunna plånbok perfekt, inte ens gubben kunde klaga! Kramiz

2006-04-27 @ 16:43:23
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Badaren

Tiden går och du med den... He he...
Tänker jag oxå börja med, känner att det behövs verkligen både för kondisens men inte minst även för trivselviktens" skull.

Ja, eller nått.

2006-04-27 @ 18:36:21
URL: http://spaces.msn.com/badaren/
Postat av: uddis

Ja, visst minns jag de vackra skorna!!!!!!
Det värsta är, att de är så slitna nu för ti´n!
Använder dem på alla festliga tillställningar och när jag vill överglänsa alla i min närhet!

2006-04-27 @ 20:43:37
Postat av: Amaltea

Förstår precis...taggen sitter kvar....man vill inte...men den är där ett tag...så e det bara.
fast man försöker göra annat som är bra....
du var minsann bra på att ta hand om dig själv i alla fall...kanon..det är du värd.
Känner aallt för väl igen det där med att ens egna behov kommer sist...skönt att du kan unna dig lite nu...
Kan man ana en kommande student ;-) (du pratar mössa, så jag gissar)....
Är det mamma som ska ordan STORA festen då...
tänker på student fester och pengar och mödrar, jag har en vännina, ensamstående...dålig ekonomi...sonen skulle ta studenten...hon hade inga pengar till festen...hon fick gå och låna pengar på banken...hemskt egentligen när det som ska vara roligt blir så tung börda. Hon ville ju så gärna ge honom det ;-) Nåja i dag är han stor, han har säkert betalt sin mamma tillbaka på många andra sätt genom åren. Hon ångrade sig inte ändå...men visst blir det lite fel...med förväntningar...men vad gör vi inte vi mödrar för våra barn...jag skulle nog göra detsamma.
Ha en bra dag (((kram)))

2006-04-28 @ 01:18:55
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback