PÅSKDAGEN...

56582-35 56582-3456582-35

Kuckel i ku sa tuppen och jag kavlade mig ur sängen klockan 8 idag. Har motionerat dammsugaren och skurmoppen genom hela huset. När så det var färdig var de dags för köttbullerullning, och i ordning lagning av övriga ingredienser till Påskbordet. Jag fick en rökt lax på jobbet lagom till påsk, så den kom ju till väl användning idag. Mitt i allt kom jag på att jag inte tänkt på efterrätt. Så jag hittade ett recept på mikrokladdkaka så det bestämde jag mig för att testa. Den gjordes på 5 minuter och blev mycket uppskattad med lite grädde och några godis påskägg på. Jag hann lagom komma ur duschen och i kläder så ramlade alla barn med respektive in genom dörren. Jag fick en bukett mycket vackra rosor till bordet, de var kul, alltid kul med lite nya blommor när man städat.
56582-36

Ja så var då barnen här på Påskbord och drack Påskmust. Konstigt igentligen, man har ungefär samma saker på julbordet som man har på påskbordet och jag är helt övertygad om att skillnaden mellan påskmust och julmust är att de byter etikett på flaskorna. Men trots likvärdig mat och samma must så var endå påsken lite annorlunda. Vi hade ingen gran dock en tupp, ja i trä, men endå. Vi delade inte ut några julklappar och barnen fick inte heller några påskägg, tycker nog de vuxit ifrån det. Ganska skönt att slippa den där utgiften för de kostar på att ha många barn när de e dags för sånt. Men trevligt hade vi och maten var god och mättande. Fick en del över så nu har vi lite frukost i morgon också.

När så alla åkt till sitt, var de himla skönt att komma ut med hunden och gå ner all mat. Vi tog en skön promenad med kompisarna i skogen och som vanligt badade min galna hund i de som tidigare var dike och nu är små bäckar, dock ej med så rent o fint vatten som det är i vanliga bäckar. Konstigt den här våren har åkrar bildads till nya insjöar, diken har blivit bäckar. Ja mycket vatten har det blivit efter all snö. Kom på mig själv idag med att längta lite till jobbet, satte mig i ett hörn och hoppades att anfallet skulle gå över, men de gjorde det inte. Faktum är att de ska bli skönt att köra igång på tisdag igen. Komma in i normala gängor igen, nu har jag nog varit ledig för länge. Nu kan jag villigt erkänna att jag är trött och tänker inte göra ett skit mer idag. Har slagit upp mig en frisk drink och ska resten av kvällen bara njuta av att vara.

Så njutningsstund välkommen.

Anki

Kommentarer
Postat av: Qilin

Det var då för väl att du inte hade gran.
Mitt påskbord är alldeles utan köttbullar - lax, kyckling, ägg ooo påskmust förstås, det jag undrar över är vad julmusten/påskmusten heter under resten av året? För nog sjutton måste den finnas då också.

Postat av: Qilin

Nej förresten du har i n t e berättat om din flytt. Inte för mig iaf. Inte när jag har läst iaf. Inte när jag har fattat vad jag läst iaf
Reseledare måste ta hand om alla korkade resedeltagare så att alla verkligen fattar allting.
Och sen när alla har förstått börjar de komma med frågor som visar att de inget har förstått.
Om du förstår..

2006-04-16 @ 23:17:03
URL: http://qilin.blogg.se
Postat av: Anna-karin

hej gumman..men så mysigt ni har det...tänk sånt har vi aldrig haft i våran familj...aldrig har mina föräldrar bjudet hem oss på påsk mat..men det är ju samma vid jul...men jag ska införa den traditionen för det är ju mysigt..jag har bara tagit det lugnt med mina ungar och haft det skönt..njutit och bara slappnat av..fast jag håller med dig ...börjar längta efter en vardag igen..kramar i miljoner....

2006-04-17 @ 08:58:55
URL: http://anna-k67.blogspot.com
Postat av: Anonym

Snälla Anki,
Att "längta" till jobbet är en alvarlig åkomma och bör omgående behandlas med en (som ni så vist gjorde) drink eller två.

När dé gäller lammet så är hela cykeln från slakt till tallriken oerhört viktig rätt krydda och inte minst så vill lammsteken gona sig i lågvärme under något längre tid... Kan man säga att LAMMsteken är en "gottegris"!?!
Hmm... Nä inte gris va?

Ja, eller nått.

2006-04-17 @ 10:54:42
Postat av: Anki

Jag bor inte helt ensam här. Det finns några invånare till, men inte många:-D

2006-04-17 @ 14:34:37
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Hasse

Hej Anki.
Klart att man kan längta till jobbet för det blir inte lördag förrän veckan är till ända.
Har slappat hela dagen, har bland annat tittat på filmen Miffo och låtit timmarna löpa.
Nu skall jag lyssna på en deckare och njuta något gott att dricka
Kram
Hasse

2006-04-17 @ 17:46:51
Postat av: Disa

Hmmm...Hon måtte lukta illa efter dessa bad :D
Vet ju hur mina luktade efter div dy-dyk :P
Ha en skön vecka
kram//Disa

2006-04-17 @ 19:08:07
URL: http://blogg.passagen.se/miss-taken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback