PÅSKAFTON.......

56582-31

Vaknade till strålande sol och en hund som snarkade bredvid mig i sängen. Då kom jag snabbt i kläder, kopplade hunden och gick en rejäl promenad i skogen i 1½ timme. Fridfullt och skönt. Bara fåglarna kvittrade.

Ett bra vårtecken är:
Alla motorcyklar som kör förbi. Vi har en MC affär strax intill oss, så man ser och hör dem hela tiden. Dessutom har den som jag hade i källaren försvunnit, dvs ena sonens. Så nu börjar den där nervösa tiden igen när han far omkring på den stora hemska maskinen. Erkänner, gillar dom inte, framför allt inte de ungdomarna har, de äldre män o kvinnor man nu för tiden ofta ser på MC (de har blivit en redig fluga) kör ju stillsamt o liksom glider fram, men de gör inte ungdomarna. Man hinner knappt se var de är för färg på deras cyklar, hummm. Ja så finns de ju vanliga vårtecken också, blommor som kommit upp eller blomblad rättare sagt och krokusar som blommar. Så hon är här nu, fröken våren!!

SÅ UNDERBART!!
I eftermiddags blev jag så glad så glad, för jag fick ett SMS, ett meddelande jag hoppats på i över ett år nu. Det var från en väninna som för några år sedan blev sjuk i cancer. För ca ett år sedan stängde hon alla dörrar till sig själv och klippte av banden till alla sina vänner. Det var hemsk. Hemsk att inte få vara vid hennes sida, hemskt att inte veta hur hon mådde, hur hon hade det. Jag har tänkt på henne varenda dag sen den dagen hon klippte av kontakten. OCH idag så kom ÄNTLIGEN ett SMS från henne. Hon ville vi skulle höras, hon verkade uppåt, ja hon gjorde de här dagen till EN UNDERBAR DAG….lilla gumman vad jag saknat och tänk på Dig.

Vid 3 styrde jag min kos ner mot slutet av Blekinge, ner mot Skånegränsen nästan. Där har jag en manskompis som jag hälsade på, sedan for vi till Guös värdshus och åt Påskbuffé tillsammans. Nu är jag så mätt o stinn så det känns som om jag kommer att spricka snart…pust!! Men gott var det.

Nu har jag varit ledig så många dagar att jag vet knappast vad det är för dag längre…*ler*. Jo i morgon är de ju påskdagen och då ska jag stiga upp tidigt hade jag tänkt, ska till och med sätta klockan. I  morgon kommer alla barnen hem på Påskmat men innan dess ska jag hinna till skogs några timmar och jag ska hinna dammsuga upp lite hundpäls längs golvet, ja o lite annat damm med kanske. Oh laga maten med.