Lördag med blöta o städning o fixning o sånt...

56582-55
Nu är de vår redigt ordentligt. Jag började denna vackra lördagsmorgon med en runda runt sjön med hunden. Det är så fridfullt och vackert där ute, man kanske skulle blivit troll istället., eftersom man trivs så bra i skogen.
Vi gick över en bäck som i vanliga fall har en liten bro över, men den hade gett sig iväg lite med allt vatten som kommit så jag fick vada över och blev blöt långt upp till knäna, min dumme hund trodde vi lekte när vattnet forsade och jag hoppade som en groda, så de var nära hon fällde mig i vattnet. Fast det var rätt skönt i vattnet, hade redig lust att hoppa omkring där som hunden gjorde, men de e så läskigt att gå dyngsur hem sedan, vi var liksom en bit hemifrån och jag var blöt som jag var!  
56582-56

Väl hemma insåg jag att de var hög tid att plocka undan och sopa av på uteplatsen. Och fylla igen alla hålor i gräsmattan efter mullvaden som bor här, ja de e min hund det. Hon har 100 lustiga later den hunden, men hon är endå världens godaste. Men de e inte så lätt att räfsa när hon ideligen anfaller räfsan, inte så lätt att borsta när borsten blir anfallen och fasthållen. Så vad gör man, jo man använder alla sina röstresurser så man skrämmer iväg både hund och grannar. Enda sättet att få de hela klart.

Jo de här med Jeans, hade de ju upp för lite sedan. De är nästan alltid för långa ju. MEN igår hämtade jag ett par jag skickat efter, satt kanonsnyggt men dröm om min förvåning, de var för korta – detta har aldrig hänt tidigare..hummm lilla jag som bara är 166 över marken, vem skulle ha de byxorna tros, måste varit fel på dem eller nått..*fniss*

Nu har jag varit så flitig hela dagen. Gjort i ordning ute och städat inne, frostat av frysen
Och avslutade eftermiddagen med kompisen o hundarna i skogen och en timmes ”tjejsnack”
(de e de alltid när vi är till skogs) 

Så nu ska jag med gott samvete ta lördagsafton. Trevlig afton alla Ni där ute!!

A
56582-6

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojoj,,,Måste nog också ta ett varv i kyl & frys..
MEn jag är så nöjd av att vara hemma igen :D
Så jag tar det en annan dag ;)
Ha det gott
kram//Disa

2006-04-23 @ 07:14:14
Postat av: Anna-karin

tassar in..vill inte väcka dig..lämnar en bricka med frukost och önskar att du haft en underbar går kväll..och att den blev så härlig som du ville ha den..*smeker din kind..och ger dig en varm kram*
innan jag tassar ut igen..

2006-04-23 @ 09:44:26
Postat av: Anna

Gomorrn.
En kaffeluktande hälsning.
Hoppas att det blev fint hos dig..
Kram mammaanna

Postat av: Danne från Lidköping

Hej!
Eftersom vi är utvilade men också utan pengar efter att ha bott på Gedynias lyxigaste hotell några dagar, så fick det bli som du sa.

Vi hade tur. Kryssaren, Helsinki Luxury kom och plockade upp oss. De skulle till Vietnam. Förutom sovsäck och färskvatten, får vi inte glömma kniven som Rambo har i sin. Vandringen genom dess skogar går dit näsan pekar. Vi måste ju kunna bygga ett vindskydd, tills vi hittar en trevlig by att stanna till i några dagar. Vietnameserna är väldigt gästfria, så vi kommer att gå mätta och belåtna därifrån. Deskickar även med lite mat. Vår vandring fortsätter nu mot Thailand, eller vad tycker du?
Vi får ta dagen som den kommer. Vem har bråttom i sådana underbara miljöer.

Regards

Resekompisen Dan

2006-04-23 @ 10:46:49
URL: http://spaces.msn.com/dannes1053-sweden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback