Lite (väldigt lite) irritation

Idag blev jag lite snopen när jag kom ner på bottenvåningen. I vanliga fall brukar klockan vara runt sex på morgonen då, nästa drag brukar vara att gå ut och hämta tidningen, äta en lätt frukost ihop med läsningen av den och sedan fara till jobbet. Idag vet jag inte vad som hänt, men när jag kom ner var klockan halv 7, då brukar jag låsa dörren o köra in mot jobbet. Vad hade hänt? Var hade min halvtimme tagit vägen? Ja inte vet jag, kan jag har somnat om utan att märka det? Nåväl nu fick jag hämta tidningen och hoppa över både läsningen av den och min frukost. Ute ösregnade det, inte ens hunden gillar regnet, de e så rått. Men men, för att komma till bilen och att göra lite behov på vägen ((jag hunden alltså)) så var vi tvungna att ut i eländet. Jag får nog börja titta på klockan innan jag gör mig i ordning på morgnarna, nu spelar det i och för sig ingen roll för jag hade ju inte kommit iväg tidigare för det, min halvtimme till tidning o frukost var ju borta.

Idag är jag ilsk, ilsk och inte lätt att tas med, därför har jag stängt dörren in till mig så jag slipper le o se glad ut. Nej de e inte så farligt men lite småirriterad är jag beroende på att folk ska göra det så förbannat svårt för sig ibland och samtidigt ställa till det för mig. Nja de skulle bli en lång historia och inte så kul så jag hoppar över den. Men folk rider gärna på ”det är datorns fel” men si de är det inte, för gör min dator fel, då är det liksom jag som sagt till den att göra det, min dator gör inte ett skit utan att jag säger till den att göra det. Kort sagt de gör inte de datorer vars ägare säger så heller. Sluta skylla på datorn…snälla Ni!!!!! Erkänn när Ni gör fel istället, ingen klandrar Er för det, vi gör alla fel ibland. Och de går att rätta till de flesta fel. Men när om man hela tiden skyller på datorer o andra människor ja då skapar man en jävla irritation omkring sig. Och så ska man sitta o se glad o trevlig ut fast de kokar inom en, man måste ju hålla skenet uppe i alla situationer.

En jag pratade med en gång så
-det är nog vår praktikant som gjort det. Då flög jag i TAKET, (fast jag fick ju liksom skoja bort det för att försvara den stackaren som fick skyllen) stackas ungdomar o andra praktikanter som kommer till arbetsplatser där personalen lägger sina misstag och fel på sina stackas praktikanter….FY FA(()) FÖR ER!!! Säg istället, oj jag har gjort fel, jag rättar till det, ursäkta mig. Att de ska vara så hemskt att säga…fattar inte det.
Stå upp o inse att Ni inte betraktas som idioter för att Ni gör fel. Det är mänskligt ATT FELA (ibland). Ingen påpekar fel för att vara elak utan för att rätta till dem, de kan nämligen ställa till ren kalabalik ibland och fel som händer både i den mäskliga världen och i datorvärlden måste man ju rätta till. Eller??

Nej nu får de vara nog med irritation, jag mår dåligt av sånt. Nu ska jag vara glad o go igen och le mot världen o alla som kommer. Min dörr står åter på vid gavel!!!

Idag kommer våren, de har en av mina kollegor lovat mig. Sol o värme efter middag!! Det låter så härligt o gott att jag tror blint på det. Tänk om vi kunde få en fin varm solig helg, visst vore det underbart. Slänga av oss lite av alla lager kläder vi har på oss, byta vinterskorna mot vårskor…….oh….oh….oh..

Kram Hela Dan!!

DETTA ÄR HELT FANTASTISKT ----------HAN HADE RÄTT, HON KOM DEN LILLA GODINGEN

                                            56582-10

VÅREN ....VÅREN .....NU FÅR VI NOG EN EXTRA SKÖN HELG!!!

Kommentarer
Postat av: Hasse

SBS=Skit bak spakarna. Det är alla fel datorn gör men det är klart att det är lätt att skylla på en maskin som inte kan försvara sej. Men kloka människor vet att den kan inte göra fel om den inte för felaktiga order,

Kram
Hasse
Trevlig helg

2006-04-07 @ 19:44:28
Postat av: Anna-karin

vaaa?? kan dom inte??? jisses jag tror alltid det är min dators fel!!..*skojar med dig*...nää det är helt rätt finns inget mer irriterande när folk inte kan ta på sig det dom gör...jisses hmm..jag har inget större problem med det tror jag..för jag brukar be om ursäkt för andra..och tror oftast att det är jag som gör fel..hahaha..blir snararw snopen om det inte vore jag..
Men så skönt gumman att ni fått solsken..hos oss är det fortfarande snö som kommer..ska på stan nu..ta hand om dig gumman..tycker så mycket om dig..kramar till tusen..

Postat av: Disa

MEn erkänn att det är sönt att rya av sig ...:D
HA en skön lööööda
Jättekram//Disa

2006-04-08 @ 12:27:32
URL: http://blogg.passagen.se/disan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback