Fredag o hastigheter.......dvs fart!!

Fredag igen. 56582-47
Veckorna går otroligt fort. Eller är det så att själva livet går ganska fort. Tänker på hunden som blir ett år om en vecka, men som i sin hundvärld blir 7 år. Det märks ju att deras år går fortare en våra, ja de går ju exempelvis ganska snart efter de föds, vi väntar ju nått år innan vi tar de första staplande stegen. Man brukar ju säga att vi människor är tröga i vår utveckling, men sanningen är väl istället att våra år är betydligt längre en då exempelvis hundarnas, trots detta tycker vi åren går fort, vad tycker då hundarna??  Ja, de lär vi väl aldrig få veta. Men man ska ju aldrig säga aldrig, för utvecklingen det går snabbt, för att inte säga i raketfart, om si så där 20 år kanske även djuren kan prata. Blir det så JA DÅ FÅR VI VETA VAD DE TYCKER!!

Jag har en son där hemma som går ur högskolan nu efter 4 år kämpande. Han och några vänner har länge planerat att åka till Australien under ett år. Villkoret var att han fick jobb i sommar och igår fick han två, gissa om han var lycklig när jag kom hem. Tyvärr kan han ju inte jobba på två ställen så ett fick han tacka nej till.  Nu kommer de med största sannolikhet iväg på sin drömresa. Jag, ja jag tycker också de är kul att ungdomarna ser sig om i världen, MEN jag kommer också vara nervös när han är där nere, de e alltid konstigt att ha sina barn på äventyr i andra länder så lång tid. Fast det går säkert bra. De e väl bara så att mammor o pappor är mammor o pappor oavsett hur gamla barnen är. Jag behöver ju inte gå längre en till min egna mamma som en idag gärna vill ha koll på var hennes dotter far iväg och hur hon har det…*ler*. Faktum är att när jag varit hos henne så måste jag alltid ringa och tala om när jag kommit hem. Ja ja. Varför har jag aldrig redigt förstått. Min filosofi är väl att så länge man inte hör något är allt bra!!!

Igår kväll tittade jag på TV, ja jag tillhör ju inte de som sitter där speciellt ofta. Är väl lite knäpp kanske. Nåväl, igår såg jag efterlyst. Hagamannen var på tapeten. Kan inte låta bli att tänka på hans anhöriga. Tänk själv om man fick veta att ens man/sambo eller ett barn utfört sådana här saker som han gjort. Hur blir livet sedan. Det måste vara fruktansvärt. Dessutom lever vi i en grym värld där många hänsynslösa människor finns som gärna mobbar, snackar skit och gör livet surt för just anhöriga till brottslingar, fast de e helt oskyldiga till det som hänt. Ja jag lider verkligen med dem och hoppas de kommer i balans i livet igen efter detta. Jag funderade också på hur lite en människas utseende, hållning ja allt säger om personen. Måste säga att den här Hagamannen ser allt annat en farlig ut, men i honom bor uppenbarligen en väldigt farlig o våldsam person.
Endå finns de så många som är fullständigt fixerade vid just utseende och tycker att de kan läsa hela personen i just deras utseende. Så är det ju helt klart inte.
Idag är det underbart väder ute med en stor 56582-66

Go fortsatt fredag alla.

A







Kommentarer
Postat av: Paula

Jag har också ägnat en tanke på Hagamannens familj, jag tycker nästan det värsta är att inse att en människa man levt med och skaffat barn med är en helt annan person än den man trodde! Vem ska man kunna lita på efter detta hänt? Ska hustrun någonsin kunna lita på en man igen? Tror inte det...idag läste jag om att han skyller på alkoholen, att han när han druckit blir aggressiv, men kan man verkligen förändras som DrJekyll o MrHyde? Nu ska jag gå o kika om jag fått något annat än räkningar i brevlådan! Ha en trevlig fredag/Kram

Postat av: Nallemamma

JOHOOO du har talat om de ,, visst va de dyrt men gott va??? dem e sååå duttia där!!! bara chefen inte lägger sig i!! hehe ha e go helg me massor av Mc omkring dig BROOOM BROOM!!! pöss
Nallemamma

2006-04-28 @ 15:17:32
Postat av: Anna

Hej där!
Ja visst är det kul att man kan få nåt som nån annan inte behöver. Jag blir lika glad varje gång. Lika kul är det om nån vill ha nåt jag inte behöver...
Jag hoppas att voffan har det bra på sin födelsedag, och att ni tillsammans har det bra i vårsolen.
Kram och trevlig helg!
Mammaanna

2006-04-28 @ 20:00:41
Postat av: eric

Det var en fin sida du har. Jag återkommer gärna. Om du kommer ihåg så var du nyss inne på min blogg och lämnade en kommentar som roade mig.

Det är nog inte lätt att vara anhörig till Hagamannen eller vara något av hans offer. Det gör livet betydligt tråkigare för de flesta att det finns sådana sjuka individer.

2006-04-28 @ 20:44:53
URL: http://spaces.msn.com/eric1959eric/
Postat av: Anna-karin

hej gumman...tassar in...kryper upp hos dig i soffan...vad blir det för mys i helgen då??..blir det nån brasa??....gisses så trött jag är..haga mannen ja..herregud vad ska man säja..det är så tragiskt...kramelurisar...

2006-04-28 @ 21:54:37
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Anette lillatanta

Börjar med att kommentera slutet tur att alla inte går efter utseende för jag är inte så vacker och rund är jag med.Tur att ni slipper se mej.Ja jag såg dokumentären om kannibalen han som dödade sina båda foster systrar Ingen kunde förstå att det var han så visst kan en mycket sjuk människa dölja sitt dubbel liv väldigt väl i bland.Stackars anhöriga som de har publicerat och hängt ut precis vilka de är i media med.Det borde vara förbjudet där emot för deras skull
Ha nu en skön valborg och visst en gång mamma alltid mamma.kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2006-04-29 @ 12:17:44
URL: http://spaces.msn.com/lillatanta/
Postat av: Dan från Lidköping

Hej min reseledare!
Här står jag nu på kajkanten denna lördag och väntar på guidning var vi skall ta vägen, men du lyser med din frånvaro.
Nu får du rappa på att lägga upp ett schema för våra dagar i N.Y. innan vi drar vidare mot Las Vegas. Fr.o.m. nu gäller bara isvatten. Går ju inte ha en guide som raglar omkring på dansgolvet.
I´m waiting, as we are saying in US.

Regards

Turisten

2006-04-29 @ 14:21:48
URL: http://spaces.msn.com/dannes1053-sweden
Postat av: Badaren

Anki!
Dé har kommit till min kännedom att din tik försöker förleda och sätta "griller" i hövve på´n min stackars lilla Bo... Nu tjatar om att han vill kurtisera tiken din... Det gamla gubbskrället förnekar sig då inte... Han heller... He he.

Hrum harkel...

Ja, eller nått.

2006-04-29 @ 15:19:50
URL: http://spaces.msn.com/badaren/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback